Als eerst, de topic titel over deze vrouw is inderdaad verkeerd. Ik heb ook gelezen ondertussen dat ze een genetische afwijking heeft. Vervelend voor haar en haar tegenstander nu. ik zal het aanpassen ook.
Lastig om haar uit te sluiten: ja. Eens.
Vind ik het voordeel oneerlijk, nog steeds wel ja. In basketbal zijn alle spelers lang, bij turnen allemaal petit, als lange vrouw van 2 meter, kom je niet in topsport ballet of turnen, als je wreef te hoog is, is het al einde verhaal. in elke sport zijn lichamelijke eisen. Dan zou je moeten zorgen dat bij boksen iedereen gelijk is op testosteron , al vanaf de puberteit, omdat het hormonaal daar veel invloed heeft op je lijf.
Ik vind toch dat ze niet mee had mogen doen in deze vrouwen competitie. Hoe hard ook, topsport is nu eenmaal niet voor iedereen.
Maar ik vind het wel echt een lastig verhaal.
iMoeder Denk eigenlijk dat de combinatie trans en topsport gewoon niet gaat. En dat is ook weer niet leuk. Maar zou het anders niet weten
en dit ook. Het kan gewoon niet gecombineerd, Dus het moet of niet, of apart. (al weet ik niet of daar echt vraag naar is).