smax Samuel

Vind ik heel mooi maar niet praktisch icm D

• smax hebben hierop gereageerd.

smax Erg lastig vind ik het, maar dat vond ik al bij de namen van m’n eigen kinderen 🙂

Wordt elk kind lastiger vind ik 😅

Zie hier nu wel leuke namen voorbij komen maar nog niet de "ja! Die!"

• smax hebben hierop gereageerd.

Nog wat meisjesopties:

Rosanne
      Sofia
      Isobel
      Juliette

• Toch6 hebben hierop gereageerd.

Lastige inderdaad zeg! Poging:

Nicolas
        Matthias
        Eliah
        Manoah
        Bastiaan

Thalia
        Naomi
        Noralie
        Rosanne
        Mathilda
        Leona
        Alison

Toch6

Ik heb er drie. Bij eentje had ik van: ja, zonder twijfel dat is de naam. Vind het zo ontzettend moeilijk.

Toch6
          O nee, dat moet je inderdaad niet doen! Niet aan gedacht. Ik wilde onze jongste graag zo noemen, maar mijn man vind de naam niks.

Alieke
          Elise
          Lianne
          Marieke

Elias
          Tobias

Ik vind meisjesnamen altijd makkelijker.

V.i.ë.n.n.a 😇
            Elisa
            Noémi (No-wee-mie)
            Alissa/Alyssa
            Larissa
            Stephanie/Stefanie
            Mathilda/Mathilde
            Annabel(le)
            Isabel(le/la)
            Eloise/Eloïse
            Valerie
            Leonie

Oliver/Olivier
            Isaiah (ie-saa-jah)
            Jurriaan
            Fabian
            Christopher
            Christia(a)n
            Leonard
            Bastia(a)n

Niet alles voldoet 100% aan je eisen, maar misschien levert het toch inspiratie op.

Oeh leuk.

Een paar ideetjes (voldoen niet allemaal aan de eisen, maar wie weet...)

Meisje:
              Josefien
              Madelief
              Salomé
              Eline
              Olivia/Livia
              Emine
              Sofia
              Isabel/Isobel
              Miriam/Maryam/Mirjam
              Rosalie
              Elize/Eliza(h)
              Nora(h)/Noralie

Jongens:
              Elias/Elian
              Florian
              Tobias
              Matthias
              Gabriel
              Ismaël
              Olivier
              Nathaniel (maar bekt niet lekker met de andere naam)

Elsie89 Timothy

Vind ik leuk maar schoonzusje heeft die al (in dagelijks leven afgekort tot timo)

Vulpen Anthony

Daarbij twijfel ik altijd aan de uitspraak, waar ligt de klemtoon? Vind de naam zo op papier wel mooi

Bloem Rosalie

Die heb ik wel op mn lijstje

Bloem Adriaan

Valt af door neefje

Rosemary Matthias

Staat op mn lijstje

smax Hadassa

Vibd man (nog) niks

Vulpen Rosanne

Is ook mooi ja

Dan wordt mn zusje boos, haar kind heeft met de J ipv M 😄

CrazyCatLady Bastiaan

Gaat er ook op

Is al 3 rondes afgeketst door man

Dat wordt 1 van de vernoemingen (van Elisabeth)

Soturi Isabel(le/la)

En dat bij meisje waarschijnlijk aangezien L Elizabeth heeft als 2e naam, wil dan niet nu Elisabeth

Koekie83 Salomé

Wil man niet

Toch6 Dan wordt mn zusje boos, haar kind heeft met de J ipv M 😄

Is dat zo of denk je dat? Of wil je het zelf niet omdat het er erg op lijkt?
                  Mijn dochter heeft alleen de voorletter verschil met haar nichtje en dat besefte ik me eigenlijk pas na de bevalling😳🙈

Mamabeertje nou niet echt boos hoor, maar ze gaat dat niet leuk vinden. Is nl besproken afgelopen zaterdag 😉 maar als het janna en hanna gaat worden nu denk ik niet dat de laatst bevallende gaat wijzigen nog. Maar dat vind ik ook anders dan zoals nu wanneer het kind er al is
                    (Zij is maandje eerder uitgerekend)

Toch6 dat even besproken net maar we zeggen nu allebei alleen veranderen als het echt dezelfde naam is. Maar als het hanna en janna of marije en marijke is niet (en uiteraard met jongensnamen ook zo maar we wisten zo snel alleen meidennamen als voorbeelden)

Mamabeertje Mijn dochter heeft alleen de voorletter verschil met haar nichtje en dat besefte ik me eigenlijk pas na de bevalling😳🙈

🤣🤣🤣 Ik vind het hier al verwarrend dat oudste dezelfde voor- en eindletter heeft als m'n zus, zodra ik samen met hen ben vergis ik me continu.

Toch6 Daarbij twijfel ik altijd aan de uitspraak, waar ligt de klemtoon? Vind de naam zo op papier wel mooi

Ja klopt. Ik noemde de naam omdat ik een gereformeerd iemand ken die zo heet (ook een heel aardig iemand overigens, ga je natuurlijk geen namen van nare personen aanraden) en hij perfect aan je eisen voldoet, maar hij loopt hier ook tegenaan. Maar ja, hoe erg is dat hè. Hij sprak het op z'n Nederlands uit, met de klemtoon op de tweede lettergreep.

Vulpen Ik vind het hier al verwarrend dat oudste dezelfde voor- en eindletter heeft als m'n zus, zodra ik samen met hen ben vergis ik me continu.

Ik heb dat met mijn zusje en L terwijl de namen totaal niet op elkaar lijken 🫣 m a r ij e & l y d i a. Maar qua uiterlijk wel, slank, ongeveer even groot, zelfde haarkleur/krullen/lengte... en dan heeft L ook weleens kleding van mn zusje aan. Nou als ik dan moe ben en ze zijn beide om me heen gaat het echt fout

Vulpen Ja klopt. Ik noemde de naam omdat ik een gereformeerd iemand ken die zo heet (ook een heel aardig iemand overigens, ga je natuurlijk geen namen van nare personen aanraden) en hij perfect aan je eisen voldoet, maar hij loopt hier ook tegenaan. Maar ja, hoe erg is dat hè. Hij sprak het op z'n Nederlands uit, met de klemtoon op de tweede lettergreep.

Ik ga hem wel voorstellen aan man. Familie weet zo waar wij de klemtoon leggen dus dat is geen probleem.
                        Of als antonie schrijven, dat is duidelijker maar vind ik voor nu minder mooi.

• Blue hebben hierop gereageerd.
                        • Vulpen vindt dit leuk

Gefeliciteerd! 💗

Mijn nabrander:

Elias
                          Theodoor
                          Leander

Talitha
                          Marian of Miriam
                          Franciska
                          Odessa

Toch6 Anthony vind ik persoonlijk wel een sterk Engelse naam, en zou ik dus uitspreken als "enthunie", even heel lelijk fonetisch haha. Maar de Nederlandse "Antonie" uitspraak zou ik wel gekkig vinden als je het schrijft als Anthony.