Zonnebloem wat een prachtig stel samen! Hoe gaat het oefenen met rustig doen buiten? Kan hij zich er al wat aan overgeven? De hondentrainster ken ik al jaren en kwam gisteren ook bij ons bbq-en. Zij hebben een hond van 9 en een pup van 6 maanden. Zij was dit toevallig gisteren ook met haar pup aan het oefenen, omdat ze anders buiten non-stop aanstond. Was heel leuk om te zien hoe ze dat deed.
Huggybird En haar ook nog gingen belonen als ze bij hun kwam 🤯
Uh wat een raar gedoe! Dat de trainer dit toestond? Hier mogen de honden niet eens aan elkaar of andere mensen snuffelen. Het is volle aandacht voor de baas hebben en de rest negeren. Ik doe met Bibi ook constant aandachtsoefeningen tussendoor. Het is niet alleen eten, maar andere honden en mensen vindt ze ook heel leuk en ze wil continue kijken naar wat de rest doet. Pepper heeft dit nooit zo gehad. Pepper is een echte introvert en Bibi extravert 😂
Wat fijn is dat de hondentrainster Bibi ook al vanaf pup kent. Ze weet heel goed wat Bibi nodig heeft. Bibi leert bijv heel goed dmv shaping ipv ‘normaal’ trainen. Hierbij zeg je niks en laat je de hond zelf uitvogelen wat de bedoeling is. Elke keer als het in de buurt komt van het juiste gedrag, ga je belonen. Meestal heeft ze binnen 5-10 minuten door wat de bedoeling is.
Het is heel grappig, want ze gaat van alles proberen en kijkt hoe ik reageer. Hierdoor is ze beter gefocust en regelmatig stopt ze ook even en zie je haar echt even een minuutje nadenken. Vaak na zo nadenkmoment valt het kwartje en gaat ze het 20x achter elkaar doen met allerlei variaties om te kijken welke beloont wordt en welke niet. Ik zweer je dat ze erbij lacht als ze het uitgevogeld heeft 🤣