Zonnebloem zij ramt de knie er echt vet lomp voor. Een hond kan niet meer bij haar kleren komen, maar mij lukt dat ook niet hoor.
Verder is een hele lange adem hebben en veel geduld 😝. Ik heb regelmatig weleens 5-10 minuten buiten stil gestaan, omdat er een hond in de riem hing. Heel consequent zijn, leuk ook als het regent enzo. En je vooral ook als een idiote enthousiasteling gedragen, als ze wel het gewenste gedrag laten zien. Je moet mij horen, alsof Bibi net het meest knappe trucje ooit heeft laten zien. Ik klink volslagen gestoord.
Zonnebloem ik moet zeggen dat ik er echt geïrriteerd van raak.
Bibi is 2,5 jaar en regelmatig tijdens het wandelen vind ik haar nog steeds super irritant. Ze lopen hier altijd los (mag hier) en ze kan heel goed aan de voet lopen en het commando hier, maar regelmatig zitten er nog dikke wortels in haar oren. Gisteren wilde ze de moddersloot in, kijkt mij nog even aan net voordat ze erin wil springen, ik zeg nee en plons 😤.
Is hij gevoelig voor beloning met trainingssnoepje, want dan zou ik deze sowieso inzetten als hij het gewenste gedrag laten zien.
Zonnebloem woord los of zitten lijkt hij buiten opeens ook niet meer te kennen.
Kan inderdaad heel goed beginnende puberteit zijn en dat kan wel even duren, maar blijven oefenen op plekken waar het wel lukt. Die vriendin van mij roept altijd dat je het commando meer waarde moet toekennen door te blijven oefenen en vooral blijven te belonen. Zij geeft aan dat het vaak fout gaat, omdat baasjes ophouden met belonen als een hond het commando kent en wie gaat nu werken zonder ervoor betaald te worden? Uiteraard uiteindelijk wel voor enkel perfect uitgevoerde commando’s als ze het goed onder de knie hebben.
Zij beloont en traint haar hond nog steeds dagelijks en hij is bijna 9 jaar en de meest irritante perfect getrainde hond ooit. Het beest is gewoon saai van gehoorzaamheid 🫣.