iMoeder het schijnt bij labradors niet te werken. Ik heb een tijd lang meegelezen op de subreddit van labradors en er waren geen succesverhalen. Ik heb zelf weleens citroensap en anti nagelbijt spul geprobeerd. Beide keren heb ik de sok uit de keel moeten trekken 😬. Labradors kauwen nauwelijks, waardoor ze ook niet de tijd nemen om te proeven. Ze schrokken alles zo in één keer naar binnen. Labradors zijn zo gefokt dat ze extreem food driven zijn, waardoor ze heel makkelijk te trainen zijn, maar bij sommige labradors is dit dus wat doorgeslagen. De andere lab heeft gelukkig geen interesse in sokken.
Ze eet wel meer wat niet kan, maar het meesten kan gelukkig geen kwaad en komt er wel weer uit. Voorwerpen van stof blijven door de structuur aan de maag of darmwand plakken. Meestal gaat het goed, maar het kan dus dodelijk zijn. Onze dierenarts heeft elk jaar wel een paar labradors die hieraan overlijden.
Tot nu toe nog geen sok gezien. Ze poept wel zoals normaal, dus ook geen verstopping. Dit is één van de weinige keren dat ik blij ben dat ik de honden niet kan uitlaten (de hoogteverschillen zijn hier te fors voor mij). Mijn man mag dus de dagelijkse poepinspectie doen 🫣