Zonnebloem Maar toch vraag ik mij af hoe doen jullie dat?
Je went aan de geur en dan denk je dat je hond niet ruikt of dat het wel meevalt 😝.
Ik vind onze honden ook niet ruiken, maar ik ruik de pup nu wel behoorlijk. Ik weet dat ik onze honden als pup ook rook. Ik denk dat je gewoon aan de geur van je eigen hond went.
Het enige wat ik wel doe, is alle hondenkleden wekelijks uitwassen op 60 of 95 graden (laatste heeft mijn voorkeur, maar daar kan het kussen weer niet tegen). Deze gaan anders gewoon stinken. Idem de halters.
Robotstofzuiger zuigt en dweilt dagelijks en regelmatig zelfs 2x per dag, zodat er zo min mogelijk haar ligt. En ik heb dagelijks zo geur ding met etherische oliën aan. Citroengras of lavendel verbloemt denk ik ook.
Met de honden zelf doe ik niks. Als je labradors regelmatig wast met shampoo, gaan ze juist stinken en kammen mag je ze enkel in de rui. Ik spoel ze enkel af met kraanwater als ze in een stinkende moddersloot zijn gesprongen. Ze krijgen verder darf hondenvoer (biologisch vers voer, gedroogd en geperst in brok vorm gebaseerd op het barf principe). Voer maakt denk ik ook echt wel uit. Vroeger weleens pedigree en dat soort bekende merken gegeven. Veel meer stinken uit hun bek en ook vieze zachte stinkpoep en veel meer poepen door alle granen in dat voer. Darf is glutenvrij en kreeg ooit de tip dat dit qua stinken scheelt.