Koekie83 Jezelf iets meer toestaan geeft misschien mogelijkheden om eerder te stoppen?
Zoiets zei mijn vriend inderdaad ook al.. 🤔
Ik denk dat ik er ook gewoon bang voor ben. Ik ervaar het als negatief, ik verval ineens weer in uitspraken als 'ik haat mijn hoofd, waarom kan ik nou nooit normaal zijn', vertrouw mezelf niet want ik kan nu wel weer geld uit gaan geven maar uiteindelijk doe ik er geen zak meer mee, en ben hard op zoek naar manieren om er vanaf te komen.. ik verzet me er wel echt tegen 🫣
Dus wellicht dat dat inderdaad kan helpen, ik ga het even laten sudderen!
Koekie83 Ik ga me wel laten testen op HB, waar dit ook een onderdeel van uit kan maken. Zou dat in jouw geval nog kunnen spelen?
Ja, nee, kop in het zand. De eindeloze cirkel van iedere zo veel tijd komt het weer naar boven, maar ik ben daar te dom voor dus we stoppen het weer weg.. ik voldoe 100% aan het delphi model, maar snap geen zak van het Israel-Gaza conflict en ben meer geïnteresseerd in het leven van Taylor Swift dus waarschijnlijk niet? 🙈
Het is wel weer naar boven gekomen bij de intake met de nieuwe psycholoog, en bij het volgende thema gaan we er verder naar kijken.. vooralsnog blijf ik lekker ontkennen dus 😬
iMoeder Dus ik zou zeggen, zoek meer andere dag invulling?
Helaas, was het maar zo makkelijk 😔
Mijn dagen zitten redelijk vol. Ik heb iedere dag wel iets van een therapie vorm, en de enige die nog over is wordt binnen nu en een maand ook gevuld door sport-therapie.
Vroeger als ik dan emdr had gehad, was ik moe en ging ik gewoon Kardashians kijken ofzo. Maar tegenwoordig zit er dan nog steeds een bepaalde onrust in me en wil ik er iets naast doen. Puzzelen, breien en kleuren bevredigde me maar voor een paar maanden, vervolgens werd het Lego sets bouwen. Maar nu vervallen de Kardashians volledig en ben ik weer geobsedeerd bezig..
De uren die ik nu besteedt aan de Lego zijn de uren die ik juist moet ontspannen na al een drukke dag. Of slapen. Mijn lichaam geeft echt aan dat ik moet rusten, en mijn hoofd zegt doodleuk: maar ik doe toch niks? Ik zit stil aan tafel? Het maakt geen herrie, dus ik heb geen last van externe prikkels, ik heb geen sociale uitputtende shit.. 🤷♀️
En daarnaast wil ik ook wel gewoon een creatieve uitlaatklep. Ik wil niet altijd alles op blijven geven wat ik leuk vind en in plaats daarvan maar dingen doen die ik niet leuk genoeg vind uit bescherming tegen mezelf.. ik wil leren hoe ik er een gezonde balans in kan vinden.
Trees In mijn hoofd, was de Etsy shop al geopend en zat ik aan tafel bij de wereld draait door, omdat ik toch weer zo iets unieks bedacht had 🤭
Als je je Lego bouwwerk upload op de site en je 10.000 stemmen krijgt, wordt hij beoordeeld door een team of hij echt geproduceerd kan worden. Oa de Kat die afgelopen weekend is uitgekomen was een ontwerp van een amateur. En dan krijg je een deel van de opbrengst, ik ga rijk worden muahaha!
Dus ja.... dat herken ik ook wel een beetje? 🤣
Ik heb gisterenavond het volledige regelement gelezen of mijn bouwwerk voldoet aan de eisen, en dat doet hij. Ik heb gewoon alleen een paar specifieke blokjes nodig om het te perfectioneren 🙈
Ik heb het de afgelopen tijd ook wel gehad rondom dat voeding/eet gedoe. In plaats van gewoon yoghurt als ontbijt te leren eten was ik in mijn hoofd ineens een vegan marathonrenner insta fitgirl aan het worden. Tot vriend me terug floot, want zelfs al zou ik super gezond zijn, ik mag geen marathons rennen met mijn knie. En oh ja, ik haat rennen 🤣
Maar over het algemeen heb ik dat soort dingen tegenwoordig wel beter onder controle. Ik heb wel het stukje tegengas nodig van (in dit geval) vriend, maar dan wordt ik me er bewust van en kan ik het veel beter loslaten.
Maar wanneer ik in zo'n creatieve flow zit kan vriend fluiten wat hij wil, hij kan een complete fanfare naast me zetten en ik hóór het gewoon niet. Of het wordt een.. jahaa, na dit blokje. Wacht, nog even iets anders zoeken. 🤦♀️
Trees Daardoor zou ik haast zeggen, zweer het ook niet direct af, maar vindt een manier om er op een meer gezonde manier mee om te gaan. Verwacht ook niet dat je dit in een maand kan, maar dat het echt oefenen is en maak een plan. Kijk wat voor jou wel en niet werkt.
Dat wil ik ook zeker proberen! Maar ja.. waar te beginnen? Ik ken alleen de extremen.. of me er volledig in verliezen, of het volledig afzweren..
Mindfulness heb ik uiteindelijk vannacht om half 3 maar gedaan (onderkin nummer 1... onderkin nummer 2... onderkin nummer 3... normale kin...)
dus daar wil ik wel mee verder, maar vandaar dat ik hier dus ook vooral tips zoek voor dat soort dingen.