Noordeling Bedrag ligt er ook aan naar welk bedrag hij toe moet werken en hoe lang je hem dat over wilt laten doen.

2 weken, het is teveel om alles te laten terugverdienen. Dus het gaat meer om de achterliggende les dan daadwerkelijke betalen.

Toch6 ja dat dacht ik al, dan eerder in tijd denken dat hij klusjes moet doen dan in wat elk klusje oplevert.

• Toch6 hebben hierop gereageerd.

Noordeling ja maar wil wel beetje richtlijn hebben zodat hij duidelijk heeft wat hij verdient en uiteindelijk betaalt. Dat er dan buiten zijn zicht om meer wordt betaald is bijzaak 😉

Zijn huisarrest loopt t/m zondag 14 april

Ik begrijp dat hij moet ervaren dat je veel en hard moet werken voor je geld.
        Vaatwasser inruimen €1,50
        Vaatwasser uitpakken €1
        Alle broodbakjes en bekers afwassen en afdrogen met de hand €2
        Tafel dekken €1
        Vuile was verzamelen van iedereen €1,50
        Was sorteren €1
        Schoenen van iedereen opruimen( als ze bij jullie rondslingeren tenminste) €1
        Naar de glasbak €1 als het veel is €1,50
        De tuin vegen €2
        Zusje voorlezen 15 min €1 (heeft hij zelf ook nog wat aan 😉)
        Boodschappen van de auto naar binnen brengen en opruimen €1 bij weinig €2 bij veel boodschappen.

Misschien weet hij zelf nog wat klusjes die bij op de lijst kunnen.

Je kan een lijst met klusjes met daarbij de bedragen ophangen en zeggen ‘€xxx moet je elke dag minimaal verdienen dus wat ga jij elke dag doen om dat bij elkaar te krijgen.’
        Ik zeg maar iets…

Huggybird Ik begrijp dat hij moet ervaren dat je veel en hard moet werken voor je geld.

Klopt.

Huggybird Je kan een lijst met klusjes met daarbij de bedragen ophangen en zeggen ‘€xxx moet je elke dag minimaal verdienen dus wat ga jij elke dag doen om dat bij elkaar te krijgen.’

Is ook een goed idee

J is na rekenen tot de conclusie gekomen dat hij €35 moet betalen (want X bedrag delen door 3 kinderen en hij was minst schuldig 😏). Dus we gaan voor die €35, dat is ook nog wel te overzien denk ik, 17.50 per week.

Zonnebloem ja lange weken deze x 🤣 maar nu weekend aan boord (dus automatisch al niet op straat spelen) en dan met verhuizen enzo. Maandag 15 april na schooltijd mag hij weer laten zien dat hij oud genoeg is om los op straat te mogen

De trap afdoen
            Plinten schoonmaken
            De was in de kast leggen
            Na elke maaltijd onder de tafel zuigen
            Stoelen schoonmaken
            Tuin vegen
            Onkruid trekken
            Auto wassen
            Boodschappen opruimen

Huggybird
            Vind dit wel een mooi idee, dan is het voor hem ook zichtbaar wat hij met welk klusje verdient en hoeveel klusjes hij moet doen om een bepaald bedrag te verdienen.

Toch6 dan zou ik bekijken hoe veel dingen je wilt dat hij doet op een dag en daar de te verdienen bedragen op aanpassen. Als hij €2 kan verdienen met 1 klusje is het zo gepiept.
            En mag hij meer klusjes doen en is hij zo eerder van zijn straf af? Of gaat het erom dat hij elke dag een aantal dingen doet om te voelen dat het lang duurt voor je iets bij elkaar hebt gespaard. Dan zijn de bedragen die ik noemde te hoog denk ik, dan gaat het te ‘makkelijk’
            Klinkt een beetje kierewiet maar ik hou van dit soort dingen bedenken.
            Ik zou een lijst maken met klusjes en bedragen, daar achter kolommen met de dagen zodat hij of jij elke dag kan kiezen wat hij gaat doen. Aan het eind een kolom met wat hij dan gaat verdienen.
            Zitten zo veel leerzame elementen in! Plannen, rekenen, keuzes maken, verantwoordelijkheid nemen, oorzaak en gevolg niet te vergeten. 🤗 helemaal leuk!

Huggybird En mag hij meer klusjes doen en is hij zo eerder van zijn straf af? Of gaat het erom dat hij elke dag een aantal dingen doet om te voelen dat het lang duurt voor je iets bij elkaar hebt gespaard. Dan zijn de bedragen die ik noemde te hoog denk ik, dan gaat het te ‘makkelijk’

Nee hij moet er niet te makkelijk vanaf komen, daarvoor vind ik de reden te serieus.