Trees ik vind het ook zo’n verspilling. Ik roep dat ook steeds als hij weer iets verteld wat klauwen vol geld kost en dan denk ik weet je wat voor een nuttige stappen je allemaal kunt zetten met dat geld. Maar, ik heb zelf een poosje in een non profit gewerkt omdat men daar dus wat meer de “ambtenarij” eruit wilde halen. Met nog 4 mensen die uit de zakelijke dienstverlening kwamen. Maar dat ging uiteindelijk ook niet, tot op het bot gefrustreerd waren we allemaal omdat het olietankers van organisaties (en eigenlijk ook wel mensen) zijn die je niet zo maar veranderd of dat tij kunt laten keren. Dingen die 11 jaar geleden problemen voor ons waren in die organisatie zijn nu nog steeds niet opgelost terwijl er echt wel mogelijkheden waren. Maar de traagheid, geen actie, het naar elkaar gaan kijken, regels, wetgeving, afhankelijk van politiek werkt niet mee. En misschien ook: mijn man krijgt ook geen prikkel om ook maar meer uit je dag te halen dan nodig hè. Niemand let op hen, functioneringsgesprekken zijn er niet, salaris gaat elk jaar standaard omhoog.
En dan denk ik maar we hebben grote problemen in dit land. Zoveel te doen. Als ik alleen al hoor dat ze hier bij de gemeente ik weet niet hoeveel tekorten hebben (of eigenlijk, misschien werken ze gewoon niet efficiënt) waardoor dingen die al jaren op de agenda staan geen doorgang vinden dan denk ik echt hoe kan dat nou. Zo zonde van het potentieel van mensen.
Ik denk overigens ook weer niet dat het overal zo is want een vriendin van mij werkt bij een gemeente en heeft wel echt veel te doen en kan ook echt wel impact maken.