Femkes
Het was vre-se-lijk! De dreumes is nooit vroeg wakker maar vandaag besloot ze om 5.30 wakker te worden.
Dus toen wij om 8.00 moesten gaan was ze eigenlijk alweer moe. Toen begon het gedoe met twee kinderen sokken scheenbeschermers en schoenen aan doen. Nou goed op tijd op veld. Maar dreumes jengelen. Middelste spelen maar ik kon slecht kijken of aanmoedigen of ondersteunen want dreumes wilde niks.
Uiteindelijk mijn telefoon gegeven met peppa pig zodat ze weer rustig werd. De Oudste naar zijn veld gestuurd, sleutels ballenhok afgegeven die wij nog hadden. Ondertussen miezerde het dus ik werd ook nog nattig.
De middelste verloor al zijn wedstrijdjes en werd bozer en bozer.
Einde wedstrijden: pisnijdig dus hij rende weg. Ik erachter aan, hem proberen te troosten, maar nee hij was boos en wilde niet meer naar zijn broer kijken. Maar dat moest toch echt want hij kon met niemand mee terug dus ik tilde de middelste op (succes ja, kinderwagen duwen met jengelende dreumes, 22 kilo van de middelste tillen) ging niet, ik zet hem neer, rent hij weg. Parkeerplaats op, echt weg -weg. Ik erachter aan met dreumes in kinderwagen. Praten, praten, niets hielp. Uiteindelijk zei ik: kom anders gaan we even wat in de kantine halen. Nou dat lukte wel maar ja toen liep hij dus om 10.00 uur met M&M's (hoe loeder maar het moest, ik kon niks)
Naar wedstrijd van onze oudste (wat heel goed ging die speelde sterren van de hemel) Maar de dreumes had geen zin meer dus dat was steeds in kinderwagen, uit kinderwagen, veld in rennen, afleiden en spelen met bal, dat niet meer willen, met een schuin oog kijken terwijl je je dreumes heen en weer zwiept omdat ze dat leuk vindt, proberen af te leiden. (Middelste speelde wel leuk gelukkig met andere kindjes)
Nou einde wedstrijd om 11.30 uur. Thank god! Onderweg naar de auto valt dreumes. Ik dreumes tillen bleek haar beentje te bloeden dus mijn kleding helemaal onder het bloed. Thuis een berg was en overal kunstgraskorrels, hongerige kinderen dus fruit en tosti's erin schuiven. Wasmachine aan met mijn bebloede kleding....
En nu zit ik eindelijk en vraag me af: om hoelaat kan ik beginnen aan de wijn? π