Even een update. Ik zat mii bozer en bozer te maken vanmiddag. Ik ben dus toch naar binnen gelopen en de 10 kinderen van t feestje op t plein laten spelen. Ik moest het kwijt!
De intern begeleider was ook toevallig in het lokaal. Ik heb aangegeven dat het handig is als zij er ook bij is.
Ik heb aangegeven wat mijn dochter heeft gezegd. Dat ik hier niet ben om een schuldige te zoeken, maar dat ik hier ben om dit te delen. Dat ik dit nare erge bewoordingen vind, helemaal in groep 6, want wat brengt dan de toekomst? Gezegd dat dochter het niet wilde vertellen omdat ze zich schaamde. Dat ik wil dat ze al dit soort uitspraken aan de juf doorgeeft. En dat ik hier echt van geschrokken ben.
De leerkracht en de intern begeleider waren in shock. (Ik ben daar echt blij om, ik was bang dat het misschien een beetje afgedaan werd.) ze hebben wat vragen gesteld. En hun antwoord: wat goed dat je gekomen bent en dat we dit weten. Dit MOET stoppen. Daarnaast met elkaar besproken dat leerkracht ook tegen dochter gaat zeggen dat zij dit soort dingen echt wil horen. En dat zij zich niet hoeft te schamen. Dit gaat zij ook nog bespreken met haar.
Hopsatee ik heb jou even gequote omdat dit jongetje zeker wel weet wat het betekent. Hij keek al series van 16 jaar en ouder in groep 3, heeft een rugzakje en er is veel en veel meer aan de hand. Hij weet deze betekenis echt wel en weet ook goed hoe hij het in moet zetten.