Dahlia nee, helaas niet: botmuizen zijn splintertjes bot die ingekapseld worden en gevoed worden door het vocht om de botsplinters heen. eerst zijn de splinters dus echt heel klein, maar ze groeien dus en in het geval van mijn zoon waren ze dus net zo groot als tanden geworden, een halve pot vol, echt heel bizar om te zien. En dat schijnt dus te komen als je veel calcium aan maakt. Alleen ik vind bij jouw zoon zo gek om te zien dat het net een tros is, bij mijn zoon zaten ze volgens mij iets meer verspreid. En bij hem kon je ze niet zien zitten, bij jouw zoon zie je de bolletjes door de huid heen. Ziet er echt heel raar uit hoor, dus echt mee naar de dokter. Voor hetzelfde geld is het iets totaaaaaal anders. Maar zeker doordat jij verteld dat hij er inderdaad een poos terug een val mee heeft gehad vind ik het best aannemelijk dat het wel botmuizen zijn.
En ze kunnen het pas echt zien tijdens een operatie is mij verteld. Want op de foto zag je alleen wat splinters, dus de arts dacht alleen splinters te gaan verwijderen....uiteindelijk haalde hij een half potje "tanden" uit zijn elleboog en pas toen vertelde hij mij dat mijn zoon deze afwijking heeft. Ik zal eens zoeken hoe het ook al weer heet, want er is een naam voor.