Heel leuk!
Wij zijn er in de herfstvakantie geweest!
Restaurants inderdaad van te voren boeken. Eventueel kan je hier ook Disney voor bellen dat ze je helpen met zoeken naar nog beschikbare restaurants. Mijn moeder heeft een 4-6 maanden van te voren geboekt en toen konden we al niet overal meer eten waar we wilden. Wij zaten ook nog met twee “kleintjes” van 6 dus wilden ook graag op tijd eten. Dus misschien met later eten dat je meer keus nog hebt.
Dikke tip is het plaza restaurant met de disneyfiguren. Het eten is er voor een buffetrestaurant ook erg goed en echt heel leuk. De disneyfiguren (6) komen dan aan je tafel langs voor een handtekening en een foto.
Zorg eventueel dat je broodjes oid bij je hebt voor de lunch. De lunches zijn niet goedkoop in het park zelf, en vooral fastfood. Volgens mij zat je in davey crocket toch? Dan heb je ook een vriesvakje in je koelkast. Kan je eventueel ze invriezen. O en afhankelijk van wat voor huisje je zit. De gewone huisjes hebben zo’n standaard koffieapparaat. Dus mocht je daar niet van houden moet je zelf wat meenemen ☺️
Probeer uit te zoeken waar je echt wel en echt niet naar toe wil. Maar ook als je shows wil zien moet je daar soms wel extra tijd voor rekenen. Je hoeft er geen uren van te voren zitten. Maar zo rond het half uur voor de show begint wil je toch wel in de buurt zijn om al in de rij te staan om naar binnen te gaan. Ook wanneer je de parade wil zien is 20 min van te voren een plekje zoeken wel handig. Kan juist handig zijn bij de parade om in de buurt van it’s a small world te gaan staan. Daar is het iets minder druk dan bijvoorbeeld main street.
Als je het parkeerterrein op rijdt en er staan geen oranje hesjes je te dirigeren waar je heen moet. Rij gewoon door tot het begin. Het lukte ons meestal om met twee auto’s in rij 2-4 ergens te staan. ☺️
Je kan ook een dagpas kopen om overal met een fastpass in te komen. Deze zijn helaas tegenwoordig dus betaald. Je kan per atractie er voor betalen. Maar ook dat je 1 dag (of meerdere afhankelijk wat je wil) overal korter voor in de rij. Hier betaal je wel alleen flink voor 🫥
Verder heel veel genieten van wat je om je heen ziet. Buiten de attracties om is er veel te zien en als je er van houdt aapjes kijken noemen wij dat 🤣
Vanaf disney gaat er trouwens een trein naar Parijs. Dit is goed te doen meen ik mij te herinneren. Ik heb het wel eens met een vriendin gedaan. Wij hadden toen een jaarpas van Disney en konden dus ook onze auto “gratis” parkeren op het parkeerterrein en hebben toen de trein gepakt naar Parijs. Dit is alleen wel 15 jaar geleden.
Ik vraag me wel af of je hier echt tijd voor hebt, afhankelijk van wat je allemaal wil zien uiteraard. Zou het een optie kunnen zijn om een nachtje extra in een ander hotel in Parijs te boeken?