Wij gaan voor het eerst naar Disney. De meiden zijn 10 en 12. We gaan van zondagochtend tot woensdagavond.

Natuurlijk hebben we de app gedownload. Maar ik weet dat er veel kenners zijn.

Wie heeft goede tips!?

Meiden willen het liefst ook nog ‘even’ langs de eiffeltoren.

• Meca hebben hierop gereageerd.

Mijn ervaring is wel 25 jaar oud 😬. Wat ik nog wel kan herinneren is dat zodra het park open is, je direct naar de attractie met normaal de langste wachtrij moet sjezen. Dat was toen een of andere indoor achtbaanding. Dan was de wachttijd maar 30 minuten ipv de gebruikelijke 2 uur.

Misschien uitzoeken wat nu de langste wachttijd heeft en dat direct na opening gaan doen?

Leuk! Wat heb je precies geboekt? Alleen hotel en toegang park of ook nog ontbijt, diner?
    Als je diner ook hebt geboekt is het zeer aan te raden om dat nu alvast te reserveren. Kan via de app. (Geldt dan alleen als je in een disney hotel zit)
    Voor de rest, echt goed kijken waar je echt in wil, en daar dan een route van creëren.

Puzzelstukje Tegenwoordig kun je jezelf in een digitale wachtrij zetten. Dat betekent dat je veel meer kan doen zonder echt in alle rijen te moeten gaan staan. Maar geen idee of dat voor alle attracties is, neem aan dat je dit moet kunnen zien/vinden in de app.

Heel leuk!
    Wij zijn er in de herfstvakantie geweest!
    Restaurants inderdaad van te voren boeken. Eventueel kan je hier ook Disney voor bellen dat ze je helpen met zoeken naar nog beschikbare restaurants. Mijn moeder heeft een 4-6 maanden van te voren geboekt en toen konden we al niet overal meer eten waar we wilden. Wij zaten ook nog met twee “kleintjes” van 6 dus wilden ook graag op tijd eten. Dus misschien met later eten dat je meer keus nog hebt.

Dikke tip is het plaza restaurant met de disneyfiguren. Het eten is er voor een buffetrestaurant ook erg goed en echt heel leuk. De disneyfiguren (6) komen dan aan je tafel langs voor een handtekening en een foto.

Zorg eventueel dat je broodjes oid bij je hebt voor de lunch. De lunches zijn niet goedkoop in het park zelf, en vooral fastfood. Volgens mij zat je in davey crocket toch? Dan heb je ook een vriesvakje in je koelkast. Kan je eventueel ze invriezen. O en afhankelijk van wat voor huisje je zit. De gewone huisjes hebben zo’n standaard koffieapparaat. Dus mocht je daar niet van houden moet je zelf wat meenemen ☺️

Probeer uit te zoeken waar je echt wel en echt niet naar toe wil. Maar ook als je shows wil zien moet je daar soms wel extra tijd voor rekenen. Je hoeft er geen uren van te voren zitten. Maar zo rond het half uur voor de show begint wil je toch wel in de buurt zijn om al in de rij te staan om naar binnen te gaan. Ook wanneer je de parade wil zien is 20 min van te voren een plekje zoeken wel handig. Kan juist handig zijn bij de parade om in de buurt van it’s a small world te gaan staan. Daar is het iets minder druk dan bijvoorbeeld main street.

Als je het parkeerterrein op rijdt en er staan geen oranje hesjes je te dirigeren waar je heen moet. Rij gewoon door tot het begin. Het lukte ons meestal om met twee auto’s in rij 2-4 ergens te staan. ☺️

Je kan ook een dagpas kopen om overal met een fastpass in te komen. Deze zijn helaas tegenwoordig dus betaald. Je kan per atractie er voor betalen. Maar ook dat je 1 dag (of meerdere afhankelijk wat je wil) overal korter voor in de rij. Hier betaal je wel alleen flink voor 🫥

Verder heel veel genieten van wat je om je heen ziet. Buiten de attracties om is er veel te zien en als je er van houdt aapjes kijken noemen wij dat 🤣
    Vanaf disney gaat er trouwens een trein naar Parijs. Dit is goed te doen meen ik mij te herinneren. Ik heb het wel eens met een vriendin gedaan. Wij hadden toen een jaarpas van Disney en konden dus ook onze auto “gratis” parkeren op het parkeerterrein en hebben toen de trein gepakt naar Parijs. Dit is alleen wel 15 jaar geleden.

Ik vraag me wel af of je hier echt tijd voor hebt, afhankelijk van wat je allemaal wil zien uiteraard. Zou het een optie kunnen zijn om een nachtje extra in een ander hotel in Parijs te boeken?

Alvast bedankt voor de tips. Ik heb een lijstje gemaakt en alles opgeschreven om te onthouden of uit te zoeken.

We zitten in davy crocket. Wij houden niet van hotels. Het plan is om met rugtas en wat eten en drinken het park in te gaan. We gaan zeker niet alles kopen. Mag dat gewoon eigenlijk?

We gaan over 45 dagen al. Ik zal dit weekend even kijken naar de reservering voor het restaurant. Is het erg duur of valt het mee en is het net als restaurants buiten disney?

Puzzelstukje Wij zijn vorig jaar meivakantie geweest, de parken waren volledig uitverkocht, dus drukker dan dat kán het simpelweg niet worden, zou je zeggen. Toch hebben wij elke dag in een restaurant gegeten en niks van tevoren gereserveerd. Dat was eigenlijk geen probleem, maar dan moet je niet de meest populaire kiezen. En we gingen vaak op idiote tijden. Half vier 's middags enzo 😆

Onze favoriet is de 'schuur' in Frontier Land. Volgens mij krijg je daar het meeste voor het minste geld en je kunt er de hele dag terecht zonder dat je hoeft te wachten of moeilijk hoeft te doen om een zitplaats: https://www.disneylandparis.com/nl-nl/restaurants/disneyland-park/cowboy-cookout-barbecue/

Verder zou ik gewoon goed de app in de gaten houden qua wachttijden. Waar altijd een enorme wachtrij staat en wat echt niet de moeite waard is, zeker niet voor meiden van 10 en 12:

• Peter Pan's Flight
      • Les Voyages de Pinnochio

Waar een lange rij staat maar wat wél de moeite waard is:

• Pirates of the Carribean
      • Big thunder Mountain

Ga je ook nog naar het Studios Park?

Manque
        Ja wij kunnen ook zomaar lekker om half 4 gaan eten en dan rond etenstijd weer lekker doorhobbelen.

Wel hebben wij altijd eten en drinken mee. Voor overdag, dat gaan we nu zeker weer doen.

Ik hoop dat het niet zo druk is, maar dat weet je niet van tevoren natuurlijk.

Ik heb gekeken in de app maar vind dineren mer disneyfiguren best wel heel veel geld. Daar ga ik over nadenken.

Pirats film hebben we gekeken zodat ze de attractie ook goed snappen. Maar onze oudste houdt helemaal niet van achtbanen en snelle dingen dus we gaan zeker ook voor de andere dingen en de shows.

Sudios park willen we wel heen ja. Maar ze zijn niet heel erg van de marvel dingen dus ik denk dat we die snel gedaan hebben.