Wij gaan in de zomer naar Toscane en willen dit keer over Oostenrijk rijden en dan overnachten in het zuiden van Oostenrijk of noorden Italië, Tirol dus.

Ik ben nu op zoek naar een gezinsvriendelijke accommodatie. Iemand toevallig ervaring en tips? Ik kan wel het een en ander vinden maar ga altijd liever af op ervaringen 😂

Hopsatee meerdere keren daar een overnachting gehad, maar het meest geslaagd was een overnachting in de buurt van Milaan. Vrij luxe hotel, maar mooie familiekamers, lekker restaurant en een zwembad met verschillende sauna’s op het dak. Onze kinderen waren toen denk ik 5 en 7?!?

Ik moet bij mijn man navragen waar het was. Ik weet ook niet of jullie dat te ver vinden. Wij waren toen ook op weg naar Toscane, maar we rijden de eerste dag heel ver, zodat we de dag erna nog maar max een paar uurtjes hoeven en uitgerust aankomen.

Trees Milaan zou nog net wel kunnen denk ik hoor!

• Trees hebben hierop gereageerd.

Elsie89 nee klopt, Duitsland is wel heel dichtbij nog. Wij willen net als @Trees de eerste nacht/dag heel ver rijden en dan de laatste dag heel kort 🤣

Ik ga dit in elk geval even bekijken. Dank!!

Hopsatee welke plek hebben jullie gevonden, ben me aan het oriënteren, maar pff het is zo moeilijk altijd om iets leuks te vinden. Vorige camping was zo leuk als de omgeving tof was geweest waren we daar zeker nog een keer geweest.

Hopsatee deze was het

https://www.booking.com/hotel/it/starhotels-grand-milan.en-gb.html?aid=311984&label=hotel-it-87905-en-OHi67D6hT_WIp8QHN0kX_wSM393770299105%3Apl%3Ata%3Ap1%3Ap2%3Aac%3Aap%3Aneg%3Afi%3Atikwd-11176637499%3Alp9103540%3Ali%3Adem%3Adm%3Appccp%3DUmFuZG9tSVYkc2RlIyh9YTQUGSsRwx9_3qo3uPTHyoo&sid=dae01c112e516fdeaea1451c487a1337&dest_id=-129028;dest_type=city;dist=0;group_adults=2;group_children=0;hapos=1;hpos=1;no_rooms=1;req_adults=2;req_children=0;room1=A%2CA;sb_price_type=total;sr_order=popularity;srepoch=1703254873;srpvid=e0a864eb6c6e0068;type=total;ucfs=1&

Is voor ons al wel jaren geleden, maar ik vind het er nog steeds goed uitzien. Familiekamer waren twee aan elkaar verbonden slaapkamers (ouderslaapkamer en een aparte kinderslaapkamer) met een kitchenette.

Was ongeveer 2 a 3 km van de snelweg, maar niet direct aan de snelweg (ik hou niet van snelweghotels). Ik vond het ondanks de luxe uitstraling wel kindvriendelijk. Daar zijn de Italianen sowieso goed in vind ik. Er waren toen ook veel Nederlandse gezinnen om te overnachten, wat in het zwembad wel gezellig was. Sauna en Turks stoombad was wel met badkleding.

Trees oh die ziet inderdaad heel goed uit! Bedankt voor het delen. En inderdaad ik houd ook echt niet van snelweghotels en zoek dus ook altijd iets van de snelweg af (net)

• Trees vindt dit leuk

Hopsatee ik denk ook best wel te rijden in 1 dag. Wij vertrekken wel altijd heel vroeg, rond 5 uur in de ochtend. Wel vanuit noord-Nederland (2 uur extra) en met bagagekar voor de tent (max 110km per uur op de Autobahn 😩). We waren er toen rond 17 uur volgens mij.

Trees Oh ja wij zelfs nog eerder vaak 3-4 uur. Dan kunnen we veel pauze nemen (laatste jaren baby dreumes peuter) en zijn we er rond 16.00 wat ook lekker is. En het grootste voordeel: we rijden zo tussen 3/4 tot 7 a 8 in een ruk omdat de kids dan nog vaak slapen. Vind ik echt chill dat je dan al een goed eind erop hebt zitten 😅💪🏻

Marshmallow ja ik maak altijd een excel overzicht en dan ga ik kijken naar wensen/prijs/kwaliteit. Ik vond veel in Frankrijk echt mega duur (en we zijn eerlijk gezegd ook gekker op Italië) Gardameer vonden we erg leuk vorig jaar maar wel echt druk. Lago Maggiore was ook top toen. We zijn in 2016 naar Toscane geweest maar toen met 1 kind van 2 en vrienden in een villa. Was zo fantastisch toen daar echt prachtig. We wilden dus graag eens terug maar nu dan camping want dat is met de leeftijden van onze kinderen (we gaan altijd met vrienden) echt het chillst nu.

Maar de prijs is hard gestegen! Wij hebben begin nov geboekt en het is nu bijna 500 euro duurder voor 2 weken 🥴👀

Hopsatee we rijden zo tussen 3/4 tot 7 a 8 in een ruk omdat de kids dan nog vaak slapen.

Dat hebben we ook jarenlang geprobeerd, maar onze kinderen waren altijd zo hyper dat ze besloten niet meer te slapen 😫. Vaak vielen ze dan wel in de middag in slaap en dan was het blazen, plas ophouden en vooral nergens meer stoppen.

Hopsatee het lijkt erop dat wij naar dezelfde gaan haha. Dit is gewoon de leukste camping daar in die omgeving. Maar even vergeten dat het nu al zoveel duurder is 😉

Hopsatee 11 nachten dus in totaal met reizen erbij komt dat neer op 2 weken weg weer. Volgens mij was het stukken goedkoper dan vorig jaar. En met 5% korting omdat we via dezelfde aanbieder hebben geboekt. Dat is dan 1 overnachting op de heen- of terugweg.

Marshmallow oh ja wij gaan 13 nachten inderdaad. En heenweg sowieso overnachten. 6 persoons caravan …