Mamabeertje Vulpen Ik ben er toch aan begonnen en de eerste vraag heb ik ook opgelost. Nu ben ik bezig met de rest.
Vulpen Mamabeertje Ik heb daarstraks heel even gekeken naar die zinnen daaronder, maar kun je die oplossen met dezelfde code als daarboven? Of moet je daarbij weer een nieuwe versleuteling zien te vinden?
Mamabeertje Vulpen Nee, dat moet je opnieuw helemaal ontcijferen. Kijken welke letter het vaakst voorkomt enz.
Noordeling Het leukst vind ik het in samen te doen, alleen krijg ik geen begin, maar samen kom je vaak wel verder.
Noordeling Aurora als je samen gaat doen, lukt het vast. Vorig jaar met mn vmbo leerlingen een les gedaan (niet om in te zenden, maar wel om te laten zien dat het helpt om ergens echt je tanden in te zetten) was erg leuk!
Vulpen Noordeling Maakt het dan nog uit welke? Zoals die eerste en die zevende, wat moet je daar nou mee π€· Wel leuk joh, om dat echt met een klas te doen!
Noordeling Vulpen wij zochten ook uit waar we begin konden maken (iemand die iets ziet wat hij/zij denkt te snappen, en dan dat samen mee verder denken)
Sevenof9 Ik ben vandaag met 2 jongeren van de dagbesteding waar ik werk begonnen met de junior variant. We zijn bezig met de 'set' vraag en de vraag met de vlaggen. Maar op een gegeven moment gaven ze het op omdat het te lang duurde. En dit zijn echt intelligente jongeren. Echt moeilijk die puzzel!
kaatje-276 Sevenof9 Bij de vlaggen moet je niet te moeilijk denken en je niet laten afschrikken door , op het eerste gezicht 'rare' woordenπ
Vulpen Mamabeertje Ik heb het (vooralsnog) opgegeven π¬ Ik heb alle letters geteld (en kom voortdurend op andere aantallen uit) dus nu zou ik het eerste woord van de eerste zin en het eerste woord van de tweede zin moeten weten maar verder loop ik vast. Zijn het wel 4 zinnen, of toch maar 2? π€
Mamabeertje Vulpen Eigenlijk niet. Als hint staat er dat de meest voorkomende letter een 'e' is, dus daar ga ik maar vanuit. Maar verder dan dat kom ik nog niet.
Veraatjeh Hier ook bezig met de junior variant. Vraag 4a en b zijn opgelost. 8 heb ik ook iets waarvan ik denk dat het de oplossing is.. Verder ben ik nog nergens uitgekomen. Best pittig!