Zonnebloem hij was nog jong. Waarschijnlijk rond de 3 jaar. Hij hoestte af en toe of maakte een soort braakgeluid?? Hij at ook slechter, maar ze hadden net zijn brokken veranderd. Hij at wel de brokken van cleo. Toen ik hem zaterdagavond vond kwam er groene etter uit zijn ogen. Zijn ogen waren de dagen ervoor ook een klein beetje vies, maar niet echt groene etter. Er zat wel een heel klein beetje opgedroogde snot op zijn neusje. Ik denk beide kanten, maar ik weet het niet zeker.
De andere kat zou ik denk wel naar de dierenarts gebracht hebben. Die zet je in een mandje en kan gewoon onderzocht worden. Nu dacht ik wacht nog even af. Het is zoveel stress voor zo beestje om gevangen te worden en vastgezet te worden in het asiel voor onderzoek. Had ik het maar gedaan…
Edit: net nog met mijn man over gehad en oude foto’s teruggekeken. Snotneus en dat diepe hoesten heeft hij eigenlijk altijd wel gehad. Hij heeft ook nooit goed kunnen miauwen. Klonk altijd raar. Ik weet het nu helemaal niet meer. Ik dacht nog aan longwormen, maar daar zou een gezonde kat van zijn leeftocht meestal niet aan overlijden en hij werd ook gewoon ontwormd. Gewone longinfectie? Maar hij is vorig jaar in het asiel voor het eerst ingeënt.
Hij was echt net overleden toen ik hem vond. Nog helemaal slap en niet koud. De andere kat is er constant bij gebleven. Toen ik hem vond, stond ze erbij en daarna liep ze met ons mee naar huis, terwijl ik Caesar droeg. Toen we het graf groeven bleef ze er ook bij. Ze ging ook constant aan hem snuffelen. Heel bijzonder.