iMoeder de ‘kattenvrouw’ van de dierenbescherming gaf aan dat hij inderdaad heel wild kon worden, maar hij keek mij meer zo aan van ‘wtf wat flik je mij nu’ en was verder wel rustig. Aan zijn houding zag ik wel dat hij bang was.
Er lopen hier best wel wat boerderijkatten rond en ik wil voorkomen dat hij ‘oopsie’ nestjes veroorzaakt. Hij heeft sinds een twee weken voorjaar in zijn kop en is duidelijk op zoek naar een vrijpartij. Onze andere kat (vrouwtje) waardeert dit niet.
Daarnaast hoop ik dat hij wat rustiger wordt na zijn castratie en ophoudt met sproeien. Ik kan hem sinds een paar maanden wel buiten aaien, maar dan mag ik geen onverwachtse bewegingen maken, want dan haalt hij uit.
Let niet op de teek. Ik heb hem behandeld voor teken, maar er glipt er nog weleens eentje tussendoor en ik kan ze er niet uittrekken bij hem zonder een flinke haal te krijgen.
