Ik heb net operatie anti-teek gehad. De zwerfkat zit onder de teken. Ik tel er minimaal een stuk of 15 en waarschijnlijk onder de vacht en onder de buik/ in nek etc nog meer. Super zielig.
Ik heb natvoer gekocht en lactose vrije melk. Kort laten proeven en dat was natuurlijk hemels. Vervolgens ben ik er als een standbeeld naast gaan staan. Na 10 minuten kwam hij weer tevoorschijn en begon te eten. Vervolgens heb ik met uitgestrekte arm vanaf 1.5 meter anti-tekenspul op zijn rug proberen te druppelen. Het is gelukt. Nu hopen dat het van de vacht op de huid komt, zodat het in zijn bloed terecht komt en gaat werken.
De honden en de andere kat hebben net weer een nieuwe anti-teken en vlooienband voor 8 maanden, maar deze krijg ik bij de zwerfkat nooit om. Ik denk dat ik maandelijks dit trucje moet gaan doen in het tekenseizoen. Er zijn er zoveel dit jaar en ook echt super vroeg. Bij cleo trok ik de afgelopen voordat ze de nieuwe band om had zeker 4 a 5 teken per dag uit haar. In februari had ze alweer teken.