Ik zoek even wat advies voor mijn decadente drol.
De jongens zaten allebei op animonda carny, maar omdat dit alleen online verkrijgbaar is vond ik dat niet handig en ben ik al een tijdje op zoek naar een alternatief.
Toen ik dat de vorige keer probeerde, aten ze alles. Uiteindelijk kreeg ik een aanbieding van de Animonda die zo veel scheelde dat ik toch nog maar even terug ben gegaan en een paar treden besteld heb, maar inmiddels is die ook zga op.
Vorige week heb ik ze purina gold mousse kip gegeven om uit te proberen als alternatief en Dracula werd verliefd.
Sindsdien wil hij niks anders meer π€¦ββοΈ
Meneer wil geen ander merk meer, geen gewone, het moet de mousse zijn. Geen rund, geen kalkoen, maar alleen kip.
Boo vreet alles, dus ik kom wel van mijn overige blikjes af, maar zodra die de kippenmousse ziet wil hij ook liever die goddelijke nectar. Dus ze zitten vervolgens samen uit een bakje te vreten π€·ββοΈ
Het is geen ramp van wereldformaat, maar ik ben zelf al een moeilijke eter, I is ook geen makkelijke, en het laatste waar ik zin in heb is ook nog drama met een kat erbij π
Googlen op kieskeurige katten levert niks op, hij heeft geen medische problemen, het is geen hygiΓ«ne, dominantie, whatever. Hij eet prima. Hij neemt een hapje van de kalkoen/rundvlees/whatever en loopt gewoon weer weg met opgetrokken neus. Brokjes gaan er goed in. De heilige kippenmousse ook. Hij is gewoon een snob π
Heeft iemand dit ook meegemaakt? Wat is de beste manier om hier mee om te gaan?
Andere soorten blijven aanbieden en hopen dat hij er aan gaat wennen? Hoe lang wachten tot ik toegeef? of juist niet toegeven en stug rundvlees etc blijven aanbieden? Hij krijgt uiteraard ook brokjes, dus hij verhongert niet, maar dat zal hem ook niet stimuleren om te leren eten wat te pot schaft.. Vanmorgen kreeg hij een ander merk, en dan laat hij het gewoon staan en gaat hij brokjes eten.
Zou het zinvol zijn om de kip te mengen met iets anders?
Of moet ik me er gewoon bij neerleggen en heel hard hopen dat het nooit uitverkocht raakt/samenstelling verandert/ purina failliet gaat of wat dan ook?