Zonnebloem Zoβn vergelijkbaar verhaal heb ik ook.
In de periode dat mijn vriend en ik nog op groepen woonden. Naja, (semi)ambulant. Mijn vriend zat volledig ambulant in een, zoals ik het noem, veredelde schuur die was omgedoopt tot studio. Hij stond letterlijk in de tuin van een andere ambulante woning en het was schots en scheef. We stonden op het punt van verhuizen naar ons eerste echte plekje, dus het stond binnen vrij vol. Onderandere een ander bedframe dat mijn schoonouders over hadden. Dat van ons was namelijk krom.
Doordat het huis schots en scheef was (iets netjes in een hoek zetten kon niet omdat de hoeken totaal geen 90 graden waren) en doordat ons bed krom was en er een nieuw bed in delen klaar stond, waren er overal kieren waar dat beest tussendoor kon schieten.
Onze kat kwam ook binnen met een springlevende grote rat, die hij los liet en daarna absoluut niet meer wilde vangen. βs avonds laat ook nog.
We hebben uiteindelijk maar met de deuren open geslapen (dat kon dan gelukkig wel weer doordat we in iemands achtertuin woonden) in de hoop dat de rat zelf naar buiten ging.
Ik krijg er nog de kriebels van als ik eraan terugdenk.
Met de verhuizing enkele dagen later, was hij weg gelukkig. Maar echt lekker heb ik daar niet meer geslapen.