Trees ik denk ook dat het voor veel mensen gewoon een principekwestie is. Misschien dat ze het idee hebben dat er teveel veranderd, misschien moeite met dat onze samenleving multicultureel aan het worden is?

Huggybird zo zie je dat kinderen gesminkte Pieten totaal niet gewend zijn. Hier komt als de kinderen Sinterklaas liedjes zoeken op YouTube ook wel eens volledig gesminkte pieten voorbij, dat drukken ze eigenlijk ook weer weg omdat het volgens hun geen β€œechte” pieten zijn.

Lovely83
    Vulpen

Oftewel het is dus gewoon lekker zeuren om te kunnen zeuren over werkelijk helemaal niks πŸ˜–.

Zo was er ook op de regionale tv (ben even vergeten van waar) zo'n muts bij de Sinterklaasintocht met van die volledig geschminkte Pieten en pruik en alles. Haar kind lag te slapen in de buggy: 'ja ze vindt deze Pieten toch een stuk leuker dan die andere hoor!' Mens, je kind slaapt. Zegt ze ook nog: 'ach ja ze is niet veel gewend, ze is nog maar 10 maanden.'

πŸ€¦β€β™€οΈ πŸ€¦β€β™€οΈ πŸ€¦β€β™€οΈ

Mijn moeder: '[...] Zwarte Piet [...]'
      Oudste: 'HΓ©! Dat zeggen wij hier niet!'

🀣

Lovely83 oma zei laatst per ongeluk zwarte piet en toen zei C "zwarte piet bestaat niet"
      Geen idee waar ie t vandaan had maar ik vind t een prima instelling ><

Vulpen dit ja.
      Ik hoor ook wel dat al het "gezeur" erover het feest verpest heeft. Dus de pieten zelf zijn niet zo zeer het probleem, maar de protesten en discussies enzo (vraag niet hoe ze dan iets hadden moeten veranderen, dat is gewoon niet nodig je moet je niet aanstellen).
      Ik krijg ook echt error als ik zie dat er op plekken dubbele intochten worden georganiseerd enzo. Hoe kan je zo kinderachtig zijn??

Pimpelmeesje Geen idee waar ie t vandaan had maar ik vind t een prima instelling ><

Wij zeggen gewoon dat die van vroeger zijn, ouderwetse Pieten.

Ik vond het door alle protesten en discussies een tijd wel minder leuk, het was gewoon ineens ingewikkeld geworden (omdat sommige mensen in mijn ogen dus zo moeilijk deden over een simpele verandering). Het Sinterklaasjournaal heeft best even moeten zoeken, maar nu is de Roetveegpiet ingeburgerd en is het gewoon weer als vanouds, maar dan beter. Ik vind die alternatieve intochten ook echt triest.

Onze middelste zie het van de week nog. Oma zegt heel vaak zwarte piet. Ik weet niet waarom ☺️ (oma verspreekt .zich constant πŸ˜…)

Hehe hier dit weekend ook door opa πŸ˜†

Pimpelmeesje hier doet opa dat wel eens, de ogen van mijn kinderen worden dan heel groot en dan zeggen ze β€œ oh opa dat mag je niet zeggen” πŸ€£πŸ™ˆ Snap dat het voor wat oudere mensen ook best moeilijk is om het niet te zeggen.