Noordeling
June
En zag je ons op de webcam? Ik en de meiden hadden alle drie een roze broek.
Het was heel tof. Ook lekker rustig. Wel heel zwaar en ik ben echt enorm over mijn grens gegaan. Ik heb geleerd dat vrieskou een enorme trigger is bij spasticiteit 😬. Aan de andere kant dan weet ik dat ook weer en moet ik tijdens de wintersport ladingen warmtepleisters of iets dergelijks meenemen voor op mijn schouder. Mijn rechtervoet en enkel zijn ook wat blauw. Mijn voet staat in een lichte dwangstand en ik denk dat dit door de kou ook verder verkrampte. Met gewone schoenen heb ik daar geen last van, maar een skischoen dwingt je voet om recht te staan en dat wil mijn voet dus niet. Dat zijn kleinigheden en daar verzin ik wel weer wat op.
De jongste ging de eerste keer huilend van angst er vanaf, maar daarna kreeg ze de smaak te pakken en is ze wel 100 keer van de fun slope af gegaan. Mijn man kan niet skiën, maar wil heel graag leren skiën en beheerst inmiddels de pizzapunt goed. Oudste dochter en ik hebben vooral de ‘rode’ piste gedaan. Het was echt enorm wennen om na 3,5 jaar weer in de sneeuw te staan en in het begin ging het nogal houterig, maar we kregen steeds beter de smaak te pakken. Echt heerlijk als je het gevoel weer wat krijgt! Ik ski niet zoals vroeger, maar het is ook echt niet belabberd. Ik heb wel volledige controle en kan ook nog flink tempo maken. Ik ski zoals ik nu loop, wijdbeens, anders val ik om 😝. Het was verder echt super leuk en we hebben ons echt vermaakt.