June @[verwijderd] Toch6 [verwijderd] Nescio Cactusje
dank jullie wel.
Het is goed verlopen vandaag. En het gesprek gisteren ook.
ze nemen het hoog op want ze maken zich erge zorgen over het gedrag van deze jongen. voor woensdag was er een gesprek met zijn ouders gepland maar dat kan niet doorgaan omdat de school dicht zit vanwege de lockdown. Dat is balen maar ze hebben ons verzekerd dit daarna weer op te pakken.
Verder we afgesproken dat ik T zou brengen en zou overdragen aan haar coach (dat hebben we maandag ook al zo gedaan.) zodat ze hem niet onverwacht alleen tegen het lijf zou lopen.
alle docenten en het ondersteunend personeel zijn op de hoogte gebracht en houden hem en ook T extra in de gaten.
hij is vanmorgen als laatste de klas binnen gekomen en hij heeft voor de klas zijn verhaal moeten doen. De mentor en de coach hebben hem vragen gesteld en ook elke leerling heeft zijn/haar zegje mogen doen. Er waren veel kinderen die zeiden dat ze geen vrienden meer met hem konden zijn omdat ze bang voor hem zijn. Hij moest huilen voor de klas, het was niet zijn bedoeling geweest om iedereen bang te maken.
na het klassen gesprek heeft T met haar mentor en deze jongen nog apart gesproken. Zij heeft hem toen nog verteld dat ze zich verraden voelt omdat ze geloofde dat ze vrienden waren, en hem, ook al zegt hij sorry, nooit meer kan vertrouwen..... dapper van haar want meestal is het โsorryโ en de ander zegt โOkeโ maar dat kan niet in dit geval. Ze had het ook niet zielig gevonden toen hij moest huilen. Ze had wel de indruk dat hij het allemaal echt niet zo bedoelde. T is opgelucht dat dit is uitgesproken en zegt dat ze niet meer bang is.
verder gaan ze T regelmatig vragen hoe het gaat, ze is niet echt een open boek maar vertrouwt haar coach wel. Zij heeft ook echt goed gehandeld . Toevallig hadden ze les van haar toen ik belde vrijdag. Zij is ook echt onder de indruk van het hele gebeuren. Ik kon haar appen als er wat was of als ik iets kwijt wilde over T. Ze reageerde snel en fijn. Zoals gisteravond. We hadden gistermiddag afgesproken hoe het vandaag zou lopen. Zien we vlak voor T naar bed gaat dat er een roosterwijziging is. Ik heb dat haar geappt en binnen een half uur had ze de mentor gebeld om dingen opnieuw af te spreken en had ze een collega geregeld die haar klas over kon nemen. Zo kon zij toch zoals afgesproken T van mij โovernemenโ en bij de klas zijn toen de jongen er was en T extra in de gaten houden en daarna met haar met die jongen in gesprek.
en nu krijgt ze thuisonderwijs..... ik ben heel blij dat dit allemaal nog net kon, T is duidelijk opgelucht en dat stelt ons ook wat geruster.
Ik hoop op een goede nachtrust....