We zijn inmiddels wel zo gekalmeerd en hebben er samen veel over gepraat dat we ook wel bedacht hebben dat het wellicht helemaal niet zijn bedoeling is geweest om T iets aan te doen of überhaupt angst aan te jagen maar dat dit een soort van ongelukkige samenloop is van verkeerd gekozen woorden, stoer doenerij misschien groepsdruk en hele domme acties.
Wat uiteraard niets, maar dan ook niets afdoet aan wat T heeft doorgemaakt. Zij heeft zich bedreigd en doodsbang gevoeld door wat hij gezegd en gedaan heeft en dat is niet oké. Vlak trouwens het aandeel van de andere kinderen in de groepsapp niet uit. Zij hebben dan geen mes mee genomen maar ze hebben wel gezegd dat ze zich niet moest aanstellen en dat ze haar bek moest houden, dat ze ruzie zou krijgen en dat ze wel benieuwd waren wat er de volgende dag (donderdag, dus niet de dag van de messen) op school zou gebeuren.... zou er gevochten worden of niet. Het aandeel van deze kinderen gaan we ook zeker bespreken op school morgen.
ik zit hier maar wat van me af te kletsen maar het geeft wat orde in mijn warboel van gedachten....