Cactusje wauw! Goed dat het nu wel zo opgepakt wordt, maar lijkt mij wel heftig!
Koffiepraat... Kletsen over van alles wat je bezighoudt 🔒
June ik denk van wel maar het is helaas niet echt weight watchers proof
[verwijderd]
Cactusje Maar hoe fijn zou het zijn als je na al die jaren tóch van die vage buikklachten af kon komen?! Want je zegt wel dat het niet erg belemmerend is, maar waarschijnlijk kost het je lichaam wel degelijk veel energie.
Super fijn dat je zo meer aanknopingspunten hebt om je gezondheid te verbeteren.
[verwijderd]
Voor iedereen die heeft meegeleeft met mijn huisarts-verhaal: ik heb vanochtend een andere huisarts gebeld om te vragen of ik me daar ik kon schrijven. De assistente gaf aan dat ze eigenlijk vol zitten en geen patiënten aannemen die al een huisarts hebben, maar ik heb mijn situatie uitgelegd en ze zou het met de huisarts overleggen. Ik mag morgen terugbellen.
Hoewel ik daar niet veel van verwacht, ben ik super trots op mijzelf dat ik gebeld heb! Ik houd niet van bellen in zijn algemeenheid en 7 jaar geleden zeiden mensen al tegen mij dat ik naar een andere huisarts moest, dus dit is echt een overwinning!
[verwijderd]
[verwijderd] ik hoop voor je dat het gaat lukken!
En goed van je dat je die stap gezet hebt
[verwijderd]
Ja, die buikpijn helemaal weg zou wel fijn zijn. Voor de rest wil ik dan een eventueel dieet wel een kans geven juist om te kijken of ik er voordeel uit haal. Ik denk dat ik ook wel graag naar de allergoloog wil. Ik weet natuurlijk niet in hoeverre een diëtist kan helpen, maar ik wil dan ook graag weten op welke allergie ik echt een reactie krijg.
[verwijderd]
Ik hoop voor je dat ze je over willen nemen. Een arts waar je je niet serieus genomen voelt en zulke uitspraken doet zul je niet zo gauw bellen als je doodziek op bed ligt ofzo. Heel knap daar je toch gebeld hebt!
Pietje1987 was de saus dan niet wat te waterig
[verwijderd] je hebt toch wel een officiële klacht in gediend he
[verwijderd]
Softbasegaming nee. Zo erg vind ik deze uitspraak nou ook weer niet. (Heb wel ergere dingen met haar meegemaakt.)
[verwijderd] en was die assistente misschien @Liekje81
[verwijderd] daarom juist
[verwijderd] wat goed van je zeg! Ik ga voor je duimen dat je naar deze huisarts mag.
[verwijderd]
[verwijderd] als het niet goed voelt kun je dan niet beter opzoek naar een ander?
[verwijderd]
Softbasegaming Maar bij wie dien je een klacht in over je huisarts?
[verwijderd]
[verwijderd] Liekje heet eigenlijk Roos
[verwijderd] ja tuurlijk mag en kan dat, als het niet klikt dan klikt het niet.
[verwijderd]
[verwijderd] Afgezien van die twee opmerkingen en dat je nog geen steek verder bent: voel je wel een klik met haar? Voel je je op je gemak bij haar? Voor zover dat mogelijk is bij zoiets ongemakkelijks als therapie.
Dat je nog geen steek verder bent, vind ik niet per se raar. Een gedegen intake duurt ook even en het kost tijd voor een psycholoog om jou te leren kennen en te gaan zien hoe de patronen in jouw hoofd werken, waardoor jij aanloopt tegen de dingen waar je tegenaan loopt. Ik weet natuurlijk niet precies waarom je daar zit, maar vaak kost zo'n proces ook tijd, voordat je er echt wat aan gaat hebben. Vaakngaat het eerst zelfs een tijdje slechter, omdat er dingen blootgelegd worden, die je eerst wegstopte/negeerde. Verder is de kans aanwezig dat er niet heel makkelijke oplossingen zijn (wat jij handvatten noemt), want jij bent een slimme vrouw en als er zulke tips waren, had jij die zelf ook al lang bedacht.
Van die twee opmerkingen weet ik niet hie erg ze zijn en of ze in hun context wel of niet realistisch waren. Soms zijn dingen die therapeuten zeggen helemaal niet leuk om te horen, of maken ze je boos of geven ze je het gevoel dat ze je niet zien. Toch heb ik gemerkt dat je er dan later (later die week, maar soms ook pas na een paar jaar) achter kunt komen dat ze gelijk hadden, maar dat je dat zelf toen nog niet kon zien. Omdat ik niet weet ovet wat voor opmerkingen het gaat, kan ik ook geen inschatting maken van hie zwaar je het moet laten wegen.
Mijn advies: bespreek dit met haar. Vertel over je gevoel dat je nog geen steek vooruit bent gekomen en je afvraagt of dit je nou werkelijk gaat helpen. Laat haar maar uitleggen hoe zij denkt dat dit jou gaat helpen en laat haar het begandelplan toelichten. Misschien weet je dan al genoeg en hoef je voor jouw gevoel dan niet eens meer terug te komen op die twee opmerkingen. Als die je dan nog steeds niet lekker zitten, kun je dat echter altijd nog doen.
[verwijderd]
[verwijderd] het klinkt wel alsof je het al weet
gewoon doen, iemand anders zoeken, je bent haar niks schuldig ofzo. Deze vrouw is duidelijk niet de beste match voor je, gelukkig zijn er meer psychologen!
[verwijderd] Het kan best onderdeel zijn van de therapie dat zij hoopt dat jíj degene bent die gaat vertellen, dat ze wil kijken wat er gebeurt als ze geen vragen stelt, maar dat werkt alleen als jij ergens wel zin hebt dat zij meer over jou te weten komt. Het kan natuurlijk best zijn dat jij het moeilijk vindt om over bepaalde dingen te praten, maar je moet wel willen dat zij jou daarmee helpt. Maar het klinkt nu eigenlijk alsof er helemaal geen klik is en je wel geholpen wilt worden, maar liever niet door haar. En dat ligt dan niet aan jou, dat ligt er gewoon aan dat een klik superbepalend is voor of een therapie gaat werken of niet.