[verwijderd]
Ik ben al.meer dan 20 jaar rugpatient .. lang verhaal kort... Van spit op 12 e naar eindelijk onder MRI op 17 jaar en 3 hernia's. Geopereerd 1jaar later, grootste eruit , een jaar later ivm groei en litteken ging goed. Blijft een Zwakke plek mijn rug, mijn linkerbeen heeft 6 jaar doorstraling gehad door de hernia's en is daar niet ongeschonden uitgekomen. 23 jaar nieuwe hernia zelfde plek , 5 weken later op de operatie tafel , ging top. Maar tussenwervelschijven die zo slecht lzijn dat ze lijken op 90 jarige schijven. 2 zware bekken instabiliteit zwangerschappen/ volledige rust, na prematuur geboorte dochter verlamd wakker worden door algehele overbelasting/ pijn. 10 maanden morfine etc. Vastgezet op 3 niveau s in mijn rug, ging goed maar mijn si gewricht kon het niet aan die fing ontsteken/ en in overbelasting keer op keer. Si gewricht links volledig platgemicrogolft en toen gingen mijn zenuwen verder achteruit links.. daardoor klapvoet en zenuwschade. Altijd pijn en bij teveel doen spasmes en volledige uitschakeling van been. Achteraf blijkt mijn vastzetting ook niet volledig dichtgegroeid te zijn en heb ik het ijzer nodig om mijn rug stabiel te houden.
Dit is de korte versie.