Ik was net bij de huisarts om me door te laten verwijzen om een moedervlek te laten verwijderen. Ik was een paar maanden geleden ook al eens bij haar geweest voor die moedervlek, maar zij heeft me er toen van verzekerd dat er niks mis mee was en er geen enkele reden was om me er zorgen over te maken. Dat heb ik al die tijd dus ook niet gedaan, tot ik er afgelopen week met het uitkleden per ongeluk langsging met mijn nagel en dat onwijs pijn deed en hij meteen begon te bloeden. Daardoor ging ik er nog eens goed naar kijken en hij is echt groter geworden. Er zit nu echt een bolletje op, terwijl hij vroeger altijd plat was.
Goed, de huisarts keek er dus naar en blijft er bij dat er niks mis mee is. Maar ze ging me wel doorverwijzen, omdat ze dat toch fijner vindt voor mijn gevoel en dat ze dat zelf voor haar eigen gevoel ook prettiger vindt ("lief," dacht ik nog), "want als ze het mis heeft, heeft ze anders straks een torenhoge claim aan haar broek hangen." Eh, als je het mis hebt, kan ik mogelijk dood gaan!!! 😱🤦🏻♀️ Ligt het nou aan mij, of is dat raar om op zo'n moment te zeggen als huisarts? Later in het gesprek had ze het er ook nog over dat ze er geen zin in had om in de krant aan de schandpaal genageld te worden. 🤷🏻♀️