Koffiepraat... Kletsen over van alles wat je bezighoudt 🔒
Ysabella Ik heb dat bij al m’n kinderen rond die leeftijd gedaan. Gecontroleerd laten huilen. Heb ook altijd tegen vriendinnen gezegd; doe jezelf een plezier en doe dat op een leeftijd voor ze uit bed kunnen komen. Want dan gaan ze aan de deur staan huilen en is het helemaal drama. En ja het is heel moeilijk. Maar die ene week in je leven overleef je wel en dat je kind zelf in slaap leert vallen is een hele belangrijke vaardigheid voor ze.
Mijn dochter heeft nog 1 keer een ‘terugval’ gehad toen ze bijna twee werd. Toen hebben we de supernanny methode gebruikt (zijn YouTube filmpjes met een stappenplan van). Na 5 dagen was het klaar en sliep ze weer zelf.
Koekie83 er is ook zoveel leukers dan slapen!
Honkeytonk Ze geniet heel erg van school. Zo fijn voor haar! Geen hele dagen nog want ‘s middags loopt haar temperatuur nog wel hoog op, maar ondanks dat heeft ze wel meer energie dan ze eerder had.
Ik ben heel blij dat ze toch nog kon gaan en zo het jaar toch kan afsluiten.
Ysabella
Ik vind het knap hoor. Ik wou dat ik wat rustiger kon blijven als ze zo overstuur zijn.
[verwijderd]
Honkeytonk Mwah, ik weet niet, slapen komt anders best hoog op mijn lijstje met favorite bezigheden...
Sneeuwvlok ah super fijn! Hopelijk stabiliseert haar temperatuur ook snel. Laten ze jullie nu gewoon afwachten of is er nog wel begeleiding?
iMoeder dit werkte bij mijn jongste niet. Die raakte alleen maar meer overstuur, waardoor ik haar echt lang moest troosten en ze alsnog bij mij in slaap viel.
Na 2 weken elke avond met een krijsend, overstuur en op het einde diep ongelukkig kind en een avondritueel dat 3 keer langer duurde was ik het zat (ik was mijn avond gewoon kwijt) en sliep ze weer bij mij in. Natuurlijk werd dat gewenning en vervloekte ik mezelf maar nu, eindelijk, gaat ze zelf slapen en is ze binnen 5 minuten vertrokken. Ze wordt binnenkort 3.
Haar zussen hebben ook nooit gehuild maar die sliepen gewoon zelf in, al vanaf 4 maanden ofzo (ze werden uiteraard wel wakker s nachts). Dus met de jongste wist ik niet wat ik meemaakte, vooral omdat het met het middagdutje wel goed ging. En ik deed alles hetzelfde s avonds
[verwijderd] heb het ook gevolgd. Die dansjes zijn te bizar. Uitgelopen make up, verkeerd passende kleding etc. Erg bijzonder en zorgwekkend.
Mamabeertje stoïcijns zijn is het antwoord.
- Bijgewerkt
Nescio Volgens mij is er ook een stappenplan wat wat meer afbouwt. Eerst naast het bed zitten, dan in een stoel wat verder van het bed af, dan bij de deur, dan in de gang. En daarna overstappen naar de eigenlijke methode van ze iedereen keer terug naar bed brengen zonder iets te zeggen.
Mijn dochter kon er overigens ook wat van. De eerste drie dagen wel tientallen keren terug in bed gelegd. Hoop gegil en gejank. We zaten omstebeurt op een stoel op de overloop. Daarna hebben we de deur dicht gedaan. Belangrijkste is om niet te gaan troosten en aandacht geven (=beloning van t gedrag), maar zonder praten en met weinig oogcontact steeds terug leggen.
[verwijderd]
De gemiddelde leeftijd van mensen die mij aanspreken met "u" wordt steeds hoger.
[verwijderd] stom hè. Ik vind het al irritant dat de matroos van 17 dat stug blijft doen
[verwijderd] ik ben er zelfs ondertussen aan gewend!
Ontcijfer het woord:
Shilkmigget
Succes!
[verwijderd]
Dahlia Ik wil context!
[verwijderd] de vraag was; wat wil je hebben?
- Bijgewerkt
Dahlia Milkshake? Al kloppen dan niet alle letters
Madeliefje06 hahaha ja helemaal goed!
Mijn oudste maakt vaak zelf woorden, net zoals ik dus ik moest zo hard lachen. Wist wel wat die bedoelde maar alleen het shilk stukje klopt. Die migget slaat dus echt nergens op