De tante van mijn man is al een poosje een soort van vergeetachtig. Inmiddels begint het erger te worden. Vorige week bij hun op de verjaardag drie keer vragen of je koffie of thee wilt, mijn man kreeg de verkeerde taart, 4 keer vragen of we vakantieplannen hebben en dan steeds op een toon alsof ze de vraag voor het eerst stelt.
Ze ging T allemaal foto’s laten zien van haar kinderen en kleinkinderen alsof T hun niet kent.
Gisteren op de verjaardag van T vroeg ze aan mijn man ‘hoe oud ben je nou geworden?’
En 7 mei belde ze ons, ik nam op en ze zei ‘gefeliciteerd hè!’ Ik zei ‘wat lief, maar waarmee?’ Zei ‘met A zijn verjaardag!’ (A is in januari jarig) had ze zich vergist want ze wilde de broer van A bellen.
Haar kinderen weten er van en haar man natuurlijk ook. Ik maak me zorgen over hoe het moet als er met haar man iets gebeurd. hij is laatst gevallen, eigenlijk uit het niets, gelukkig viel het mee maar toch…. Hij is 81 en op zich nog fit en kwiek gelukkig, en zij is 79. Ze willen niet met haar naar de huisarts…..