[verwijderd] kattengrint is heel persoonlijk, katten zijn dramaqueens 😸
Ik zou beginnen met hetzelfde grint als waar hij nu is , en dan kan je overstappen en uitproberen als je iets anders wil.
Kitten kattenbak is niet nodig hoor, gewoon meteen een grote doen. De eerste tijd kan je hem open laten en zodra de kitten sterker is kan je het deurtje erop zetten.
Krabpaal: je hebt slenteraars en klimmers. Slenteraars liggen graag ergens onder/in, krabben liever horizontaal. Klimmers liggen liever hoger en krabben liever verticaal. Een kat kan ook een combi zijn van beide natuurlijk.
Je kan beginnen met een kleine krabpaal en een horizontale krabplank, en dan kijken wat zijn voorkeur heeft.
Over voer zijn de meningen verdeeld.
Een brok zonder granen is het beste, en tenminste 70% vlees/vis volgens mij. Supermarktvoer wordt steeds beter, je hebt nu ook merken zonder granen en veel % dierlijkgebeuren.
Je kan ook voor 100% vlees gaan maar ik vind dat persoonlijk overdreven 😬
Merk ligt ook weer aan de kat. Je hebt varkentjes die alles vreten of hele picky eaters. En vanalles ertussenin natuurlijk.
Ik zou ook weer beginnen met de brok die hij nu krijgt en overstappen op een brok die je liever hebt.
Nat voer is niet nodig maar vinden ze vaak wel lekker. Wij geven af en toe een zakje.
De hoeveelheid ligt er ook weer aan, haha. Je hebt vreetzakjes die geen maat kunnen houden, in dat geval moet je eetmomenten doen. De meeste katten kunnen wel maat houden en kan je gewoon 24-7 een bakje neerzetten. Water altijd laten staan natuurlijk.
Als je de kitten thuis krijgt dan kan je hem meteen op de bak zetten. Dan weet hij dat dat zijn wc is.
Voerbakje niet te dicht bij de bak zetten (katten zijn hele schone dieren. En wij mensen eten ook niet graag naast de wc)
Je kan hem ook bij de krabpaal zetten (erin hangen 😆 ) dan is ook meteen duidelijk waar hij mag krabben.
Positief gedrag belonen met woorden en aanraking, slecht gedrag wegjagen en/of negeren.
Niet de kitten met je handen laten spelen.
Als de kitten je pijn doet (al is het maar een beetje) Dan hard AUW! roepen en weglopen. Kat negeren.
Als jij het spel/contact verbreekt is voor hun een signaal dat ze niet goed spelen/bezig zijn en gaan ze hun gedrag aanpassen.
Als ze goed spelen dan belonen met aanhalen, lieve woorden, bij je mogen liggen.