Pfff de schik van mijn leven gehad vanmorgen⦠mijn moeder is aangereden op de fiets. Het was haar eigen domme fout.
Ze wonen 3 dorpen verderop maar was in mijn woonplaats met de fiets naar de jumbo. Ze fietste over de hoofdweg langs de winkel waar mijn zus werkt (was vandaag vrij) en die winkel grenst met de achterkant aan een pleintje met garages waar onze achtertuin ook aan grenst.
Opeens stond er een collega van mijn zus op het raam te kloppen. Zij vertelde dat mijn moeder was aangereden, mijn kleine, 75 jarige broze moedertje die versleten ruggenwervels heeft en broze botten. Ik schrok me kapot, ben snel in mijn schoenen gesprongen en mee gelopen. De collega van mijn zus had haar mee de winkel in genomen en toen we daar naartoe liepen zei ze dat het wel mee viel en dat mijn moeder zelf was opgestaan. Het viel gelukkig ook mee. Mijn moeder is dus over gestoken maar heeft de binnenbocht genomen, en uit die straat waar zij in wilde kwam een auto. Ze ging dus links langt de auto š±šterwijl ze er rechts omheen had gemoeten. Super stom natuurlijk. De bestuurder van de auto was een jonge knul die net twee dagen zijn rijbewijs had en gisteren zijn auto had opgehaald⦠zo sneu voor die knul, hij was ook zo geschrokken.
Achter die jongen reed een man en die is uitgestapt en is met mijn moeder mee naar binnen gelopen. Hij bleek politie agent te zijn en heeft zijn gegevens achter gelaten. De jongen heeft zijn auto naast de winkel gezet en heeft zijn moeder gebeld.
Toen de moeder van de jongen er was zijn we naar ons huis gegaan, heb ik mijn vader gebeld en is er een schade formulier ingevuld. Vooralsnog heeft mijn moeder alleen een blauwe hand en haar billen zullen ook wel blauw zijnā¦.
Ze heeft zo ongelofelijk veel geluk gehad dat ze niet een halve meter naar recht fietste, dan was ze vol op de motorkap gekomen, ze had alles wel kunnen brekenā¦..
Ze beseft zelf ook dat het heel dom was wat ze deed en dat ze heel erg veel geluk heeft gehadā¦.