Softbasegaming Hoe oud waren jullie kinderen toen ze zelf naar school mochten? Dit is de weg die ze moet afleggen. Alleen tegenover school oversteken, wat altijd wel goed gaat ๐
Toch6 Softbasegaming 4/5 Maar ik woon naast school en buiten schooltijd hebben ze een groter speelgebied op straat.
Nescio Softbasegaming wij wonen praktisch naast school maar hier mogen kinderen pas vanaf groep 6 alleen naar huis. Je moet daar ook expliciet toestemming voor geven. Onze middelste gaat sinds groep 4 alleen maar dat was dus omdat S. al alleen naar huis mocht. Onze jongste mag vanaf volgend jaar (groep 3) met haar zussen mee. Maar wij wonen dichter bij school dan jullie.
Femkes Softbasegaming midi gaat sinds halverwege groep 4 alleen naar school en terug, maar verplicht via de route achterlangs zodat hij heel beperkt verkeer heeft en maar op 1 plek verkeer van rechts. Hij kreeg gisteren een compliment van zijn juf daarover (zit nu in groep 7) dus het is wel minder standaard dan ik zou verwachten. Het is gewoon wel heel afhankelijk van je buurt en welke route een kind moet en het kind zelf.
iMoeder Softbasegaming Dat zou ik echt aan eigen afweging overlaten. Jij kent je eigen kind het beste en het ene kind is het andere niet. Mijn oudste twee waren heel verantwoordelijk en mochten van 6/7 naar school alleen. In de praktijk werd dat later want ik moest toch de jongste ook nog brengen. Mijn jongste was heel impulsief en vloog alle kanten op. Die mag nu pas alleen naar school sinds hij 9 is, en als hij zโn medicatie op tijd ingenomen heeft.
Softbasegaming Toch6 ze hebben 3 schoolpleinen +pannaveldje+4 speeltuintjes in de omgeving ๐ฌ. Maar spelen na school taalt dochter niet zo naar.
Noordeling Mijn oudste komt nu 1x per week zelf naar huis en is bijna 8, maar wij moeten dan ook 4km fietsen, dus niet vergelijkbaar.
Trees Noordeling hier zelfde leeftijd. Ongeveer ook deze afstand. Wel moet ze van mij een telefoon mee. Ze hadden zo goedkope prepaid Nokia. Er zijn nauwelijks huizen onderweg om even aan te bellen bij lekke band, een valpartij etc. Dochter is bijv. een keer in de sloot gewaaid ๐. Plus dat ze dan ook even kan bellen om te overleggen als ze ergens wil spelen.
Nescio Toch6 ja voor ons ook omdat we dichtbij school wonen natuurlijk. Maar onze school heeft 2 drukke straten aan weerskanten en ze willen geen uitzonderingen maken op basis van locatie van je huis, dus hebben ze zo'n standaard leeftijd.
[verwijderd] Femkes Het is gewoon wel heel afhankelijk van je buurt en welke route een kind moet en het kind zelf. Dit inderdaad, het is moeilijk te vergelijken. Hier pas vanaf groep 6, omdat ze 2 extreem drukke straten over moesten steken. Er waren zelfs kinderen bij die in groep 8 nog iedere dag opgehaald werden..
Noordeling Trees ze gaat nu nog maar 1x per week (dan is haar zusje eerder uit) als ze wil spelen mag dat, niet ze zodra ze daar is even vader/moeder mij laten bellen. De weg waar ze langs fiets is wel met veel huizen en er fietsen genoeg mensen in wat aan te vragen. Maar misschien is zo'n prepaid Nokia nog wel een idee ja.
Trees Noordeling bij ons is het probleem dat sommige kinderen nog verder weg wonen en dan zat ik mij alweer op te vreten waarom ze nog niet thuis was. Wij hadden zo standaard Nokia van 15 euro met een batterijduur van 4 weken. Kreeg je ook nog 10 beltegoed bij. Wij hebben thuis ook geen vaste lijn meer, dus was sowieso handig als ze een keer alleen thuis was dat ze kon bellen in geval van nood.
Noordeling Trees o ja dat is wel fijn dan, wij wonen wel zo'n beetje t verste van school en we hebben nog wel een vaste lijn, maar misschien toch wel fijn, eens even overleggen.
Softbasegaming T. kan een beetje lopen(ergens achter) dus het baby is er echt af. Nu wil ik een nieuwe ๐คฃ