Soturi Mijn ex was ook zo. Game verslaafd, (later ook nog cannabis verslaafd) nergens naar om kijken. Ik deed alles alleen. Wanneer je met zoβn persoon samen leeft heb je het niet zo in de gaten. Maar het is heel erg vermoeiend een βman childβ om je heen. De algemene consensus is, dat alleenstaande moeder zijn zwaar is, zwaarder dan met een partner. Dat is het niet. Het is echt vele malen makkelijker in je eentje, als je af bent van iemand om je heen, die naar je beneden sleept. Je hebt minder was, het scheelt je boodschappen, hij maakt geen troep meer, zeurt niet om sex, je slaapt beter, er word geen geld opgemaakt aan games en onzin, je energie rekening gaat omlaag nu er niet 24/7 een PlayStation/X-box/Gaming PC aan staat, je beslist zelf de temperatuur in huis etc etc.
Ik zag vandaag toevallig deze TikTok die precies daar over gaat;
https://vm.tiktok.com/ZMNxrnt5Y/
Lees vooral de comments ook even.
Mijn huidige vriend gamed ook, en ik zelf ook. Het zit hem niet eens in het gamen zelf. Dat kun je ook gewoon normaal doen namelijk. Mijn ogen gingen echt open met het game gedrag van vriend. Die stopt uit zichzelf om 22 uur als hij een vroege dienst heeft, gamed ook regelmatig een paar dagen niet, en als ik wat vraag als hij bezig is, dan krijg ik gewoon antwoord. Het is gewoon het onvolwassen gedrag van iemand die geen verantwoordelijkheid wil hebben. Die gedragen moet worden en continue sturing nodig heeft. Dat is geen partner. Dat is een zorg erbij.
Mijn ex zit al die jaren later nog steeds het grootste deel van de dag/nacht achter de computer trouwens. Heeft totaal niks bereikt.