[verwijderd] volgens mij werkt het eigen risico bij jullie anders dan hier. Is het niet zo dat jullie een eigen bijdrage betalen bij artsenbezoek? Ik weet dus niet of de beweegreden waarom ik heb gekozen voor het laagste eigen risico ook relevant is voor jullie systeem?
Hier is het vrij simpel. Ik heb gekozen voor het laagste eigen risico van 385 euro en daardoor dus geen korting op mijn premie. Dit omdat ik de verwachting had dat ik wel meer dan 385 euro aan zorgkosten dit jaar zou maken. In de tweede week van januari was mijn eigen risico inderdaad al op ๐
.
Mijn man koos altijd voor een hoger eigen risico omdat hij de verwachting had dat zijn zorgkosten op jaarbasis laag zouden uitvallen of zelfs nihil zou zijn. Hierdoor kreeg hij meer korting en eigen risico hoefde hij niet te betalen, aangezien hij geen gebruik van zorg maak.
Ik denk dat de beslissing hier vaak afhankelijk is van of je verwacht dat je veel zorg nodig hebt en of je in staat bent om een hoog eigen risico te kunnen betalen mocht je er onverhoopt toch gebruik van moet maken.