Hopsatee Ik moet er maar om lachen, want eigenlijk is het gewoon om te huilen π¬
Er is afgelopen week weer heel veel naar boven gekomen wat ik hier nog niet eens heb gedeeld..
Softbasegaming oh help π
Voor wat het waard is, bij ons was de eerste wisseling ook al na een jaar, en toen is het nog een tijdje goed gegaan. Toen die met pensioen ging ging het pas fout..
Soturi luister inderdaad naar verhalen van ouders, maar ook vooral van ouders met kinderen waarmee het niet gemiddeld gaat. Ik heb vanaf groep 4/5 al slechte verhalen gehoord, maar ik vond het eigenlijk allemaal best mee vallen. Maarja, mijn kinderen kwamen op dat moment nog redelijk probleemloos mee en sprak ook nooit iemand behalve met ouderavonden.
Pas toen er bij ons meer dingen gingen spelen en ik meer contact moest hebben vanwege mijn kinderen werd het zichtbaar hoe slecht het eigenlijk was, en begon ik eerdere kleinere signalen in een ander licht te zien.
Als ik dat eerder had gezien waren we al lang gewisseld van school!
Na de eerste lockdown ging het bergafwaarts, maar de algemene communicatie zoals nu is pas echt dit schooljaar, en met name sinds de kerstvakantie. Te laat om nog te wisselen dus π