Marshmallow is dat een bijeenkomst met andere vrouwen met ASS? Wat goed dat dit georganiseerd wordt. Ik heb het zelf nog nooit op het werk verteld. Nou ja nooit collega’s. Wel tegen jonge cliënten met adhd, die aan het worstelen waren en onzeker waren over hun toekomst. Dan vertelde ik het juist om een positief voorbeeld te geven, dat je ook hiermee heel succesvol kan zijn enkel dromen en doelen kan bereiken.
Verder zit er bij mij toch een soort schaamte op. Nu blijkt ik zeer waarschijnlijk een zeer zeldzame autoimmuunziekte te hebben, waardoor je kleine ontstekingen krijgt in je brein met als gevolg adhd-achtige klachten. Ik vind het heel erg om te zeggen, maar daardoor schaam ik mij minder, want nu is er een duidelijke reden ipv ‘gewoon adhd’ (ik weet dat dit echt nergens op slaat, maar ik zelf heb altijd het gevoel had dat ik mij niet zo moet aanstellen). Ik heb dus echt enorm veel bewondering voor vrouwen als jij die zichzelf wel steeds meer durven te laten zien. Dit is echt een hele mooie eerste stap van je en ik begrijp heel goed dat je dit doodeng vind. Ik denk dat je hiermee ook een voorbeeld bent voor anderen (de bangeriken zoals ik, die dat niet durven 🙈).