Trees Ik denk dat ik wel 10x een mislukte stoppoging heb gedaan voordat het lukte.
Dat ik gewoon letterlijk geen geld meer had voor sigaretten hielp heel erg. Ik had geen recht op WW en was te jong voor de bijstand ten tijden van de crisis in 2010, dus ik maakte schoon bij mensen thuis en verdiende misschien 500 euro per maand, daar moest ik alles van doen. Dus dat was op den duur kiezen tussen brood kopen of shag đ
@[verwijderd] Ik weet dat cold turkey stoppen voor de meeste mensen dÊ manier is, maar voor mij werkte dat totaal niet. Ik ben gaan minderen door steeds meer tijd tussen de sigaretten te laten. Dat betekende anderhalve week lang met de klok leven, maar het werkte supergoed. Dus de eerste dag minimaal een half uur tussen de sigaretten, dat was voor mij op dat moment al een uitdaging...
Daarna een dag lang 45 minuten tussen de sigaretten. Toen een uur. Toen 1,5 uur, 2 uur, 3 uur, 4 uur etc. Totdat ik nog maar 2 sigaretten per dag mocht roken.
Daarna heb ik nog minimaal een jaar lang met een pakje met twee sigaretten erin rondgelopen. Steeds tussen mijn vingers gehouden als ik last kreeg van drang, maar nooit meer opgestoken. Het hielp om die laatste twee sigaretten bij me te dragen.