Soturi Hier zit er ook 18 maanden tussen. Ik hoop dat ze hier ook veel aan elkaar gaan hebben. Maar ze zijn nu al gek op elkaar. π₯°
Deliana Toch6 hier zit er 20 maanden tussen en zijn ook heel close, ondanks dat ze nu in andere fases zitten. Vanmorgen tegen dochter: "met vriendinnen afgesproken?" Dochter: nee, ik ga met 'naam broertje' spelen. π₯°
[verwijderd] Of ik even kon helpen met een werkstuk.. We zijn inmiddels 2 uur verder, als er iemand nog vragen heeft over Finland, geef maar een gil π₯΄ Nu mag ik verder met helpen met het boekverslag van H. Zo fijn, weekend, en ontspanning enzo π
Deliana [verwijderd] ruilen? Hier staat een verslag over de Spaanse Synagoge in Praag op het schema. Dochter interesseert het geen bal (en mij ook niet π)
Jules Toch6 Ik herken het wel. Hier zit er 15 maanden tussen en ik had vaak het gevoel dat ik ze allebei tekort deed toen ze nog zo klein waren. Ik was vooral heel druk met luiers, flesjes, hapjes en in en uit bed, twee jaar lang.
[verwijderd] Deliana oh laat maar. Go Finland!! Superleuk thema. Yaay Finland.π€ΈββοΈ Maar serieus, de Spaanse Synagoge in Praag? Wat een onderwerp zeg.. π³
Deliana [verwijderd] Maar serieus, de Spaanse Synagoge in Praag? Wat een onderwerp zeg.. π³ Ach, ik weet nu eindelijk waarom banken in de synagoge in de vloer verankerd zijn: door het heen en weer gaan van het bovenlichaam tijdens het bidden raakten de banken van de vloer los. Staat wel interessant als de die synagoge tijdens een gesprek met een collega of zo naar voren komt πππ
Ysabella [verwijderd] Maar serieus, de Spaanse Synagoge in Praag? Wat een onderwerp zeg.. π³ Ik vind het wel een goed onderwerp iets leren over een ander geloof. Wij zijn zelf niet gelovig maar ik vind het wel belangrijk dat mijn kinderen dit soort dingen leren zodat ze er zelf weer dingen uit kunnen halen. Mijn man heeft bijvoorbeeld echt nul algemene kennis, die is in dat opzicht echt wereld vreemd terwijl hij wel bovengemiddeld intelligent is.
Nescio Deliana ik ben heel raar maar vind dit soort onderwerpen dus echt interessant π kan niet wachten tot ik hier mag helpen met werkstukken en boekverslagen π€£
[verwijderd] Ysabella oh dat absoluut! Maar mijn eerste gedachte was dus waarom dan geen synagoge in de eigen stad, zodat ze daar ook een bezoek aan kunnen brengen en spreken met mensen die daar komen? Dat lijkt me leerzamer dan Wikipedia.. Maar inmiddels heb ik gezien dat die Praagse variant toch wel wat bijzonderder is dan een gemiddelde synagoge, en ook meer geschiedenis bevat dan alleen geloof, wat waarschijnlijk ook de reden zal zijn voor het werkstuk natuurlijk π Ziet er wel mooi uit!
iMoeder Als ik mijn telefoon scherm uit heb, en in de buurt van mβn tv mijn AirPods open doe. Dan snapt ie tegenwoordig vanzelf dat ik ze aan mβn TV wil koppelen en doet dat automatisch. Ik word zo blij van dit soort frictieloos dingen! Heerlijk. Love Apple op zulke momenten.
Softbasegaming Toch6 denk dat voor beide wel wat te zeggen is! Beiden hebben hun voor en nadelen π. T. is ziek en weet niet of ik me zorgen moet maken π
Vulpen [verwijderd] Wat moet ik hier mee? Gewoon met rust laten, want het is de natuur? Jup. Het is verboden om nesten te verstoren. Dus afwachten en dan als ze uitgevlogen zijn misschien kijken hoe je ervoor kan zorgen dat ze er geen nest kunnen maken.
Nescio [verwijderd] toen ik in Amsterdam woonde, hadden mijn buren dit probleem ook. Zij haalden de eitjes weg, maar ik snap dat dit niet goed voelt. Aan de andere kant wil je ook geen duivenpoep op je balkon..
Aries [verwijderd] Een vriendin heeft een grote plastic raaf op de rand van haar balkon gezet, geen duif waagt zich er nog. π Vervelend zeg. Het is ook niet gezond als er allemaal opgedroogde vogelpoep ligt, dus zou er ook wat aan willen doen.
Soturi [verwijderd] Kun je je tuinset niet afdekken? Met oude lakens of een stuk plastic ofzo. Dan kun je dat na die tijd weggooien. En dan voor volgend jaar bedenken hoe je het kunt voorkomen
Rietjesbeker [verwijderd] ik zal wel een harde tr*t zijn, maar ik had het nest denk ik weg gegooid...