Miek89 Grappig dat je dit zegt. Mijn oudste heeft nogal snel pijn, snel huilen. En je moet hem voorbereiden. Dus dat had ik toen gedaan. Nou het was alsof ik hem naar de slachtbank bracht. Hij wist precies wat er ging komen en kwam al huilend het consultatiebureau binnen. Hij wilde niet wegen, niet meten. Uiteindelijk direct maar prik gegeven en daarna pas ogentest want hij was helemaal hysterisch ervan. Daarna was het klaar.
Bij de middelste was ik daarom erg in dubio. Maar ik dacht toch beter vertellen dan overvallen. Dus ik dat weken van tevoren al inkleden en uitleggen en filmpjes laten zien. Nou hij ging mee, liep (of rende) naar binnen. Deed alles wat gevraagd werd. Ging op schoot zitten. Keek toe hoe die vrouw die spuit in zijn arm zette en gaf helemaal geen kik. En ik had allemaal afleidingsdingen en snoep en weet ik veel wat mee.
Bottomline: ik zou doen wat bij je kind past. De oudste moet ik voorbereiden want overvallen gaat niet bij hem dan is het NOG erger dan dat het is met voorbereiding. Maar de middelste maakt het niet zoveel uit. Ik denk steeds bij hem dat hij uit zijn dak gaat omdat hij nogal een eigen wil heeft maar met zulke dingen is hij vaak heel erg gefocust. Bij hem werkt uitleggen misschien wel het beste maar het is geen must.