Volgend jaar zijn mijn ouders x aantal jaar getrouwd en willen mijn broer is en ik iets organiseren. Met zijn allen. Initiatief hiervoor kwam van mijn schoonzus. Zij denken dan aan iets van met zijn allen naar een bungalowpark. Leuk idee, ben ik voor. Alleen mijn schoonzus en broer vinden het, het meest eerlijk dat hun de kosten voor zichzelf betalen, ik die van mij en mijn kinderen en ieder 1 ouder of in elk geval de kosten van mijn ouders gedeeld door 2. Op zich snapte ik dat. Maar toch voelt dat niet helemaal eerlijk voor mij? We komen met z’n allen omdat mijn ouders dat gezellig vinden. Ik zou dan van de huur van het vakantie huisje, 5/8e betalen. En mijn broer en zijn vrouw 3/8e. Ik zou het fair vinden het gewoon door de helft te doen.
Ben ik nou ‘the asshole’ dat ik het ergens niet eerlijk vind? Mijn vriend gaat overigens ook mee maar die zou dan voor zichzelf betalen. Het is meer het gemak waarmee mijn schoonzus zegt ja jij neemt 3 kinderen mee dus dan betaal je daarvoor. Bedoel ik snap uiteraard dat het mijn kinderen zijn maar we gaan met z’n allen omdat we dat allemaal leuk vinden toch?