Huggybird ik vond een poncho ook onhandig, maar dit was een jas die je heel snel om kon vormen. Als je er dan bijna bent en het gaat regenen, dan kun je makkelijk verder.
Mijn decathlon regenbroek heeft schoenbeschermers. Dat is wel heel fijn want je bent in 1 keer klaar.
Edit, deze is het
https://www.bol.com/nl/nl/p/agu-seq-regenjas-urban-outdoor-dames-blauw-m/9200000081148511/?Referrer=ADVNLGOO002037-G-142038999096-S-1773102254328-9200000081148511&gclid=Cj0KCQjw9rSoBhCiARIsAFOiplkBFsNGzMcnvUCKCkoW3TnwLqvgq6wmFM195VWFyU3Yz7N5dZdxY5caAu_yEALw_wcB
Volgens mij werkt het alleen bij kleine buitjes of snelle ritten, als je zoals ik een uur fietst,dan red je het niet. Maar ik hoor veel goede dingen over het merk en zoiets gecombineerd met een regenbroek met schoenbedekking, dan kom je aardig droog over denk ik.
Wat sowieso even goed is te bedenken of je een pak wilt en een redelijk gewone (winter)jas. Of een waterdichte winterjas. In beide gevallen is de regenjas belangrijker qua ademen dan de broek, maar bij een waterdichte winterjas wil je warmte goed mee laten wegen, maar ook simpele dingen als zakken en je er prettig in voelen. Bij een reguliere regenjas is dat minder een issue, het regent een stuk vaker niet dan wel kan ik je uit ervaring vertellen. Dan wil je vooral dat deze makkelijk over je jas past en snel aan gaat. Ik heb er ooit een gehad waar de rits heel onhandig was. Dat is rete-irritant als het opeens gaat regenen en je een tijd moet pielen met een rits.