Er zijn vast mensen hier (of hun partner) die ook veel op de fiets zitten. Ik ben van plan om zo veel mogelijk te blijven fietsen het hele jaar door. Omdat ik een hekel heb aan nat regenen tot op de onderbroek, zoek ik een goed regenpak.
Niet zoโ€™n plastic, niet ademend plak ding. Maar een goed pak waar ik echt lange tijd mee kan doen. Ik heb er ooit een van AGU gehad en daar was ik heel tevreden over maar zit niet perse aan dat merk vast.
Bij onze fietsenwinkel hadden ze wel wat hangen, maar niet veel.

Ik heb een jas van america today maar daar is de rits snel slecht van geworden.
    Een dunnere van de lidl. Die kan je makkelijker over een andere jas heen trekken itt die van AT omdat die toch wat dikker zijn.
    Verder gewoon een broek van de Hema en heel belangrijk schoenbeschermers. Van de decathlon geloof ik.
    Sowieso is decathlon wel een aanrader om te kijken.
    Ik had ook een Mac in a sac. Maar bij echt goede regen wordt je nog nat daarmee.

Zonnebloem helemaal niet zinloos! Hoe is de binnenkant van deze jas? Zit er een stoffen voering in?

Zonnebloem oh dat ziet eruit als een fijne stof aan de binnenkant.๐Ÿ‘ ik ga er eens verder naar kijken. Bedankt.

June ik moet nog ergens schoen beschermers hebbenโ€ฆ kan ze alleen niet vinden๐Ÿ™ˆ

• [verwijderd]

Ik heb een jas van mac in a sac. Perfect. Lekker dun, kan fijn over je eigen jas.

Huggybird

Welke maat heb je nodig? Ik heb nog een ongedragen van deze in maat XL, die je zo mag hebben ๐Ÿ˜

Ik heb een regenbroek van de decathlon. Dat is wel een simpel ding, maar is bijna 5 jaar erg effectief geweest. Inmiddels is deze wel redelijk versleten, maar voor die prijs vind ik het prima.
            Qua jassen heb ik 2 een jas van Human Nature vande ANWB gehad. Prima ding en niet zweterig. Alleen als het hard regende, lekte het naar binnen bovenaan omdat daar de rits net niet helemaal bedekt is. Nu heb ik een jas van Happy Rainy Days. Die is daar beter vind ik.
            Ik zag van Agu gisteren een advertentie voor een jas die je makkelijk in poncho kon veranderen. Er zaten ritsjes aan de voorkant waardoor je een flapje aan je stuur kan maken. Dat leek me wel handig voor kortere ritten als het niet heel hard regent. Maar die heb ik niet live gezien, dus geen idee hoe het echt werkt.

1986Lynn dat is lief! Ik weet niet-beeldend maat ik moet hebben, ik ben zo veel afgevallen dat ik dat weer een beetje moet uitvinden en alles moet passen. In de fietsenwinkel een agu in M gepast en die paste dicht tot mijn grote verbazing. ๐Ÿ˜‚ dan paste er geen dikke trui onder hoor maar toch.

Huggybird

Ja, snap ik, is ook lastig, denk is wel stug materiaal en zeker met een trui eronder zou ik wel zeker voor een grotere maat gaan, maar deze is ook niet echt voor echt een dikke regenbui vind ik zelf, dan zou ik toch voor Agu of Decathlon ofzo gaan.

1986Lynn ik wil echt droog blijven onder het regenpak. Dikke bui of miezerbui ๐Ÿ’ช

Femkes ik heb nu een poncho, op zich werkt zoโ€™n ding wel maar moet er dan evengoed een regenbuien bij aan en hoezen over mijn schoenen.
                  En ik vind het onhandig zoโ€™n ding over het stuur, het waait op en ik zit te klungelen met die handvatten, beetje gevaarlijk voor mij ๐Ÿ˜‚

Huggybird ik vond een poncho ook onhandig, maar dit was een jas die je heel snel om kon vormen. Als je er dan bijna bent en het gaat regenen, dan kun je makkelijk verder.
                    Mijn decathlon regenbroek heeft schoenbeschermers. Dat is wel heel fijn want je bent in 1 keer klaar.

Edit, deze is het
                    https://www.bol.com/nl/nl/p/agu-seq-regenjas-urban-outdoor-dames-blauw-m/9200000081148511/?Referrer=ADVNLGOO002037-G-142038999096-S-1773102254328-9200000081148511&gclid=Cj0KCQjw9rSoBhCiARIsAFOiplkBFsNGzMcnvUCKCkoW3TnwLqvgq6wmFM195VWFyU3Yz7N5dZdxY5caAu_yEALw_wcB
                    Volgens mij werkt het alleen bij kleine buitjes of snelle ritten, als je zoals ik een uur fietst,dan red je het niet. Maar ik hoor veel goede dingen over het merk en zoiets gecombineerd met een regenbroek met schoenbedekking, dan kom je aardig droog over denk ik.
                    Wat sowieso even goed is te bedenken of je een pak wilt en een redelijk gewone (winter)jas. Of een waterdichte winterjas. In beide gevallen is de regenjas belangrijker qua ademen dan de broek, maar bij een waterdichte winterjas wil je warmte goed mee laten wegen, maar ook simpele dingen als zakken en je er prettig in voelen. Bij een reguliere regenjas is dat minder een issue, het regent een stuk vaker niet dan wel kan ik je uit ervaring vertellen. Dan wil je vooral dat deze makkelijk over je jas past en snel aan gaat. Ik heb er ooit een gehad waar de rits heel onhandig was. Dat is rete-irritant als het opeens gaat regenen en je een tijd moet pielen met een rits.