Hopsatee de luikjes worden grijs en het huis zelf wit. Wat schilder ik eerst, luikjes?
Ik zou juist eerst het huis schilderen. Eerst het grove werk en dan het fijne. Kans is andersom groter dat je per ongeluk met je witte kwast tegen je grijze luikjes komt. Luikjes kun je afplakken aan de achterkant met schilderstape op het huis als je deze gaat schilderen.
Hopsatee bovenop zitten twee klap luikjes die niet open blijven staan. Hoe schilder je dat want het kan er niet af en als het terug klapt plakt het vast toch? Iets er tussen? Maar wat dan?
Eerst de bovenkant schilderen en laten drogen. Vervolgens op de bovenkant iets van plakband /dubbelzijdig tape vastplakken en dan openklappen om deze op het dak tijdelijk te bevestigen. Dan onderkant schilderen en wel even het dak afplakken voor de zekerheid. Je kan altijd even bijwerken als je morst op het huis.
Andersom kan natuurlijk ook. Eerst onderzijde en deze vastplakken. Laten drogen, luikjes weer dicht. Daaronder even schilderstape en dan dat afplakken. Ik zou bij nader inzien trouwens deze volgorde doen.