Ik maak even een topic aan zodat ik niet hoef te vervuilen in anderen topics!

Ik ga dus een poppenhuis opknappen (als het lukt 🤣) en ik kreeg gisteren al goede tips van jullie waar deze onhandige Harry echt iets aan heeft.

Maar ik heb meer tips nodig (haha ik overdenk altijd alles heb net een half uur naar mijn poppenhuis zitten kijken alleen van: hoe ga ik dit doen?)

• de luikjes worden grijs en het huis zelf wit. Wat schilder ik eerst, luikjes?
  • bovenop zitten twee klap luikjes die niet open blijven staan. Hoe schilder je dat want het kan er niet af en als het terug klapt plakt het vast toch? Iets er tussen? Maar wat dan?

Sorry ik voel me zo dom maar ik kan het beter maar checken 🤣

Hopsatee de luikjes worden grijs en het huis zelf wit. Wat schilder ik eerst, luikjes?

Ik zou juist eerst het huis schilderen. Eerst het grove werk en dan het fijne. Kans is andersom groter dat je per ongeluk met je witte kwast tegen je grijze luikjes komt. Luikjes kun je afplakken aan de achterkant met schilderstape op het huis als je deze gaat schilderen.

Hopsatee bovenop zitten twee klap luikjes die niet open blijven staan. Hoe schilder je dat want het kan er niet af en als het terug klapt plakt het vast toch? Iets er tussen? Maar wat dan?

Eerst de bovenkant schilderen en laten drogen. Vervolgens op de bovenkant iets van plakband /dubbelzijdig tape vastplakken en dan openklappen om deze op het dak tijdelijk te bevestigen. Dan onderkant schilderen en wel even het dak afplakken voor de zekerheid. Je kan altijd even bijwerken als je morst op het huis.

Andersom kan natuurlijk ook. Eerst onderzijde en deze vastplakken. Laten drogen, luikjes weer dicht. Daaronder even schilderstape en dan dat afplakken. Ik zou bij nader inzien trouwens deze volgorde doen.

5 maanden later

Toch6 haha ja allang. Maar echt vreselijk ga nooit meer zoiets doen.

• Toch6 hebben hierop gereageerd.

Hopsatee Awww please! Zie het als een oefening om je perfectionisme te overwinnen. Ik ben superbenieuwd en we verwachten toch al allemaal een zwaar mislukt lelijk krotje nu.

(maar als je echt niet wil delen is het ook oké hoor 😉)

Femkes heel leuk hahaha! Die
      Speelt er dagelijks mee. Daarom staat het lelijke ding ook in mijn woonkamer en moet ik er elke dag naar kijken 🙄🤪 Maar zij is er blij mee. Dat is dus wel knap van me want ik wilde hem weggooien 🤣🤣

Hopsatee ik denk dat het goed is om het verschil tussen jouw beeld en haar beeld ook te beseffen. Je hebt iets voor het eerst gedaan, met de wens haar een leuk poppenhuis te geven en voor haar is dat gelukt. Dat is wel veel waard.
        Maar ook echt mijn complimenten dat je je eroverheen hebt gezet om het in je woonkamer te zetten. Ik weet hoe je je kunt ergeren als het niet zo perfect is als je wilt, maar ik gun het je dat je nog iets liever naar jezelf kunt zijn als je het ziet staan.