Ik zoek dus wat voor de bruiloft van mn zusje. - Half oktober

• geen eenmalig iets als een galajurk die ik daarna nooit meer aan doe maar iets wat ik deze winter vaker kan pakken bij bijvoorbeeld feestjes
  • jurk (of rok, maar vind jurk vaak fijner)
  • lengte niet te kort
  • er is geen dresscode
  • mijn buik is uiteraard niet meer strak en plat (helaas).
  • qua kleuren te combineren met de andere gezinsleden (niemand heeft al wat, maar geen paars met geel zeg maar, dat krijg ik bij de mannelijke leden niet rdoor)

Leuk, maar of het echt praktisch is? Iemand ervaring met zoiets?

Ook leuk, maar ik vind zo'n strook nooit echt mooi zitten bij mij.
Schouders wel mooi dicht qua kantwerk. Ik moet een beha aan maar wil geen zichtbare bandjes

Mooie kleur. Ben alleen bang dat het lijkt op "is zwanger maar wil buik nog niet laten zien".

Ja. Mijn buik is echt mijn onzekerheid.

Even een paar basic vragen,
Wil je een dessin? En dan liever drukker of rustiger?
Welke kleuren kunnen absoluut niet en welke absoluut wel?
Mag zwart of absoluut niet? Als in, helemaal geen zwart of wel toegestaan, maar heel minimaal.
Houd je van zwierige modellen of juist getailleerder?
Wat voor soort hals vind zelf het fijnst/mooist?

• Toch6 hebben hierop gereageerd.

Femkes Wil je een dessin? En dan liever drukker of rustiger?

Alles mag als het maar niet all-over-hysterie is

Femkes Welke kleuren kunnen absoluut niet en welke absoluut wel?
    Mag zwart of absoluut niet? Als in, helemaal geen zwart of wel toegestaan, maar heel minimaal.

Zwart mag, zowel als basis als toevoeging (blazer bijv). Als het maar niet top tot teen zwart is.
    Zou zo geen kleuren weten die ik absoluut niet wil.

Femkes Houd je van zwierige modellen of juist getailleerder?

Absoluut geen oversized. Maar ook geen kokerjurk.

Femkes Wat voor soort hals vind zelf het fijnst/mooist?

Geen te hoog gesloten want dat voelt benauwd. Maar ik wil ook geen inkijk en door cup E gebeurd dat met een wat dieper decolletรฉ vrij snel dus heb vaak een hempje aan dan ter preventie.
    Te hoog

Goed maar wel net aan qua diepte

Hier zou ik dus hempje onder doen

[verwijderd] strak broekje wil ik niet, krijg dan altijd buikpijn. En weet nu al dat compleet lactosevrij die dag niet gaat lukken dus dat buik sowieso gaat opzetten.
      Ik heb wel een licht corrigerende body liggen, dat gaat wel goed meestal

Softbasegaming waaaauw

[verwijderd] die laatste (rok met top) kwam ik ook tegen op FB. Ik vind hem ook echt heel gaaf ๐Ÿ˜ maar geen idee wat de kwaliteit is.

Ja als dat op een gekende Nl-se site stond had ik hem gelijk besteld om te proberen!

Toch6 Ik vind die roze jurk heel leuk! De bordeauxrode zou ik niet doen. Vind het persoonlijk beetje tuttig maar behalve dat is zoโ€™n smal bandje meestal niet flatterend als je buik je probleem zone is. Ik zoek altijd dingen die in de taille wat breder zitten zeg maar. Bij de turquoise jurk eigenlijk zelfde issue. Er zit veel stof precies op je buik dus als je ook maar klein beetje buik hebt word dat met zoโ€™n model precies benadrukt.

Toch6 Deze is heel leuk maar onbekende site van insta/Facebook is het meestal super lelijk in het echt. Als het รผberhaupt aankomt

[verwijderd] Wellicht wat te dramatisch en te zwart, maar ik vind hem echt ๐Ÿ˜ )

Ik ook ๐Ÿ˜

Ik lees mee want mijn zusje gaat ook trouwen ๐Ÿ™ƒ

Toch6 ik zou ook voor 2 gaan en dan met een mooie top er op.

Qua buikje kan zo'n soort rok veel meer verbergen dan een jurk denk ik. Ik vind alleen wrap dresses of gebreide jurken bij mij staan, ook vanwege de buik. Maar wrap dresses zijn niet handig bij een grotere boezem.

[verwijderd] Nog wat ideetjes voor andere kleurtjes

Qua kleur vind ik ze allemaal leuk.

Qua rokmodellen weet ik het niet. Zo op een plaatje leuk maar ik zeg niet direct "dat is een Toch5-rok". Heb niet zo'n wijdvallende (2,3) of apartere (1,4).

Liefst zou ik gewoon een shopdate plannen met iemand die er verstand van heeft. Ik heb er weinig kijk op vind ik zelf ๐Ÿซฃ

[verwijderd] Ik vind zulke rokken heel tof. Maar het staat alleen als je maatje 34 bent. Ik vind het anders meteen heel dik maken. Heb er zelf ook wel eens besteld en was geen gezicht.

iMoeder bij mij staat het ook niet. Ik vind ze super tof, maar het maakte mij ook dik. Ik heb het idee dat het enkel past bij super dunne vrouwen zonder heupen.