Hopsatee ik lees vaak ook nog 100 reviews als ik iets duurs wil kopen, omdat ik perse de beste koop wil hebben.
Overigens super tegenstrijdig, want dan loop ik moeilijk te doen over een paar euro en eeuwenlang te zoeken naar de beste koop, het vinden van een kortingscode etc. Vervolgens kan ik een minuut later zonder ergens op te letten geld uitgeven aan uitjes, etentjes, vakantie etc. Als het om leuke dingen doen gaat, let ik dus echt nergens op π¬.
Hopsatee We sparen, we komen goed rond. Dus dan vind ik dat ik het ook wel kan uitgeven aan dingen waar ik (of wij) blij van worden.
Dat denk ik nu ook. We hebben gewoon een hele mooie buffer en natuurlijk kan het altijd meer, maar waarvoor? Voor het geval dat binnen een week tijd ons huis afbrand, de auto wordt gestolen, de bank failliet gaat, mijn man werkloos raakt en mijn hond een robotpoot nodig heeft?
Zelfs dan bestaat er nog zo iets als een verzekering en hebben we gewoon een buffer voor al het noodzakelijke. We hebben daarom dit jaar afgesproken minimaal een bepaald bedrag op de spaar te laten en wat daarboven zit, is voor leuke dingen ipv maar verder doelloos sparen.
Daardoor heb ik nu mijzelf getrakteerd op een goede robot-dweil-stofzuiger en mijn man heeft een nieuwe kamado gekocht. We zijn er beiden super blij mee. Wat een clichΓ© trouwens; vrouw kiest voor een huishoudelijk apparaat en man voor een bbq π€£.