iMoeder Salade op hetzelfde bord als je warme maaltijd? Dat heb ik eerlijk gezegd nog nooit gezien?
Oh ik zie dat echt zoveel, dan maken mensen bijvoorbeeld pasta en een salade erbij en dat gaat dan allemaal op één bord.
iMoeder Dat zou ik voor een keer wel gezellig vinden maar echt niet elk weekend hoor. Laat staan elke dag.
Dat hoef ik ook niet elk weekend hoor! Mijn schoonouders nodigen ons bijna elk weekend uit, maar we gaan niet elk weekend. Het is geen sociale verplichting, als wij iets anders willen doen dan doen we dat gewoon. En het is ook niet elke dag zooo uitgebreid, mensen moeten ook gewoon werken. Maar ze hebben vaak wel 2 uur lunchpauze dus het is wel een stuk uitgebreider dan in Nederland🙂
Er is hier ook een soort wet dat iedereen het recht heeft op een betaalbare lunch, dus als je ergens eten tussen de middag kun je bijna overal een menu del dia krijgen. Dan heb je een wat beperktere keuze qua eten, maar je krijgt wel drie gangen voor rond de 13 euro.
iMoeder Maar vervolgens is de schooldag om 14:00 klaar. Daar snap ik dus niks van. In andere landen duren de schooldagen veel langer. Als je gewoon de tijd neemt voor de lunch, en je doet in de middag nog eens wat verrijking, sport en spel, aanvullende les programma’s etc. Dan kan je toch prima de dag vullen tot minimaal 16:00? Scheelt veel ouders ook een hoop aan BSO kosten maar ik vind ook echt dat je dan als onderwijs veel meer kunt bieden in plaats van alles in die 5 uurtjes op n dag proppen.
Hier ben ik het ook heel erg mee eens. Ik snap echt de winst niet als veel kinderen vervolgens de hele middag op de bso zitten in plaats van op school. Alsof ze bedenken dat er altijd wel een ouder thuis is. Klinkt voor mij heel ouderwets omdat veel ouders werken.
iMoeder Ik heb ook heel lang commentaar gekregen van collega’s op wat ik eet.
Dit had ik ook altijd standaard, echt vreselijk!