Trees maar wat jij hier schrijft, er is geen one size fits all, dat werkt niet op school in de 15 min pauze tijd met 30 kinderen en 1 juf. Dat is een probleem in het hele onderwijs maar ook nog extra in de pauze.
Ik ben het in theorie wel met je eens he, en wij leren de kinderen ook, je hoeft je bord niet leeg, maar de volgende keer dus minder opscheppen en evt bij pakken. En van mij hoeven ze ook geen broodtrommels leeg, we eten altijd samen, aan tafel, ze mogen hier overdag geen schermen, dus ja eten met schermen is ook niet. We leren ze eten met mate, hebben het niet of slecht / fout / ongezond en gezond eten , maar geven aan wat het effect van bepaald eten is.
Maar op school is de wereld toch anders. de standaard regel is al op school broodtrommel leeg, drinken op en dan mag je pas naar buiten.
Ze krijgen elk jaar een boekje met fout/ongezond beleg en goed/gezond beleg. En een sticker als ze de hele week dingen uit het lijstje van gezond meenemen. Echt vreselijk!! Want er staan zo weinig dingen in, en de dingen die er in staan, eten wij niet. Want ik vind ze niet gezond of allergie. Dus mijn kinderen verdienen nooit een sticker. Dat geeft ook frustratie en tranen.
En ik zit dus weer weken uit te leggen dat het niet zo zwart/wit is.
Ik heb echt 100.000 keer liever dat ze stoppen met die onzinnige boekjes met fout en goed eten. En stickers als je aan hun rijtje van goed voldoet. Dat vind ik echt schadelijk. De tv vind ik dan niet schadelijk. Ze hebben geen onbeperkt eten mee voor de lunch , kunnen zich dus niet overeten , ze moeten toch al snel snel eten , en of ze nu afgeleid worden door de tv, boek of andere kinderen , maakt mij ook weinig uit want afgeleid worden ze toch met zoveel in 1 ruimte.