Puzzelstukje Er staat nu toevallig een stuk in de telegraaf over mollen. Ik kan het niet lezen maar misschien heb je daar wat aan. Of vraag chatgpt die heeft vaak ook wel wat handigs te vertellen.
Trees Puzzelstukje Of vraag chatgpt die heeft vaak ook wel wat handigs te vertellen. Mijn huidige nog steeds niet werkende plan is bedacht door chatgtp 🫣. Chatgtp vind dat ik meer geduld moet hebben en moet blijven doorgaan. Ik had zelf bedacht dat het weer ook niet meewerkt. De grond is bevroren, dus meneer mol zit nu ergens heel diep verstopt voor de lekkere wormen. Als hij een nieuw leefgebied gaat opzoeken komt hij de grond denk ik niet eens in en moet hij veel graven om bij de wormen te komen. Wormen zitten met deze kou heel diep. Ik denk dat mijn mol daar geen zin in heeft (op zich geef ik hem daarin gelijk 😅)
Puzzelstukje Trees ooh haha chatgpt heeft al meegedacht!🙂 Nouja, dan ben ik ook ideeloos, ik weet niet veel over die beestjes. En chatgpt vragen om een agressiever plan?🙂
Trees Puzzelstukje chatgtp en mijn man wil hem vermoorden als dit niet werkt. Hoe kan ik dit nu vermoorden? @Honkeytonk 🤣 Ik ga extra sappige smakelijke wormen zoeken en een spoor leggen 👍
Puzzelstukje Trees als je ze in het echt ziet lukt het wel hoor! Wij hebben een keer een dode mol gevonden in perfecte staat. Die hebben wij bij het nme centrum in het dorp gebracht om op te zetten. Ze waren er heel blij mee.
Rietjesbeker Trees als ik dit plaatje zie, denk ik gewoon dat jouw mol zijn bril is verloren. En daarom kan hij niet meer kaartlezen en is hij verdwaald. Maar ja, welke sterkte heeft een mol? Want gewoon een willekeurige bril neerleggen werkt natuurlijk ook niet. En nu is mijn hoofd bezig met het opzetten van een mollen opticien en brillenwinkel/ontwerper. Want een mol heeft geen uitstekende oren, dus hoe blijft de bril dan zitten? Plaksel op een mollenvel lijkt me ook niks. En iets dat vastknijpt ook niet.
Trees Puzzelstukje als je ze in het echt ziet lukt het wel hoor! Ik heb ze weleens gezien en ik vind ze juist zo schattig 🤣. No way dat ik een val ga zetten en zo verplet lijkje eruit ga zitten peuteren. Ik probeer eigenlijk zijn leven te redden. Maar dankbaar? Nee ho maar 🤨 Rietjesbeker haha misschien een helmpje met bril?
June Trees mijn nieuwsapp gaf dit bericht weer: https://www.omroepwest.nl/natuur/5064078/mollen-in-je-tuin-daar-moet-je-volgens-experts-juist-blij-mee-zijn?at_medium=sharing&at_campaign=sharedArticle&at_campaign_group=copied_url
Rietjesbeker June dat lijkt me voor een mol niet prettig (voor een mens ook niet echt, eerlijk gezegd). Ik denk niet dat de Mol dat op zijn hoofd houdt... Maar misschien is ie m daarom ook wel kwijt, natuurlijk
Trees June hij vernielt echt de hele tuin. Hij heeft mij net nieuw aangelegde bloembak achter al conpleet vernield en heeft inmiddels al het halve grasveld aan de achterkant omgeploegd. Tuinman Romke mag hem komen ophalen als hij er zo blij mee is 😜
Nescio Toch6 als dat op voorhand is aangegeven, wel. Wij moeten die toestemming op voorhand geven, zodat leerkrachten of scoutsleiders niet eerst moeten gaan bellen met een ouder. Als het niet is afgesproken, zou ik zeggen van niet?
Sevenof9 Toch6 Ik zou het wel gek vinden als dat zomaar was. Dit lijkt me wel iets om met een intake bijvoorbeeld te bespreken, dat je daar eenmalig toestemming voor geeft bijvoorbeeld. Maar helemaal geen overleg erover vind ik wel raar.
CrazyCatLady Toch6 volgens mij niet toch? Ik herinner me dat het bij H ooit gedoe is geweest omdat ze het zelfs met mijn toestemming niet mocht. Zelfs gisteren werd er moeilijk over gedaan (op het mbo!!) en moest ze eerst bewijzen dat ze genoeg gegeten had voordat ze hem kreeg 🙈
Toch6 Nescio Sevenof9 Ik heb geen idee of ik er ooit toestemming voor heb gegeven. Heb ook nooit eerder gehad dat kind op school paracetamol kreeg
Snoeki Toch6 Maar wat was dan de reden dan ze het gegeven hebben volgens school? Nu ben ik wel nieuwsgierig…
Snoeki Toch6 Hier mag dat niet zomaar, sowieso alleen met een ingevuld toestemmingsformulier van ouders. Het wordt alleen gegeven bij duidelijk letsel geen algemene ziekte klachten of koorts . En uiteraard bij specifieke protocollen zoals b.v. wanneer een kind bekend is met koortsstuipen en het op raden van de arts in het protocol staat.
Toch6 Snoeki alleen met een ingevuld toestemmingsformulier van ouders Dat weet ik dus niet of ik dat ooit gedaan heb. Het is "maar een halve pcm" maar het zit me niet lekker dat ze het geven zonder even te bellen èn ik pas na 17:00 bericht krijg